شاسی بلند فورد اورست تغییر می کند

فورد در چند سال اخیر دو نسخه موفقیت‌آمیز از تریم رپتور را در پیکاپ F-150 تولید نموده و هم‌اکنون پیکاپ کوچک‌تر رنجر نیز به فرم رپتور عرضه خواهد شد. البته چیزی که واقعاً منتظرش هستیم تولید یک شاسی‌بلند رپتور است و این کار هنوز صورت نگرفته است؛ اما شاید به این موضوع نزدیک شده باشیم… حداقل در بخشی از دنیا!

فورد استرالیا اخیراً یک سری تغییرات را در شاسی‌بلند اورست اعمال کرده که مهم‌ترین آن‌ها قرار دادن قوای محرکه رنجر رپتور در دل این شاسی‌بلند است. فورد اورست تنها پلتفرم نردبانی خود را با رنجر شریک نیست بلکه قطعات مشترک زیادی با آن دارد.

پیشرانه مورد بحث از نوع 2 لیتری توئین توربو دیزل است که قدرت 210 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. این پیشرانه در اورست با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همراه شده است. قلب Heart آهنین یاد شده قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه بزرگتر 3.2 لیتری دوراتک که مجهز به یک توربو می باشد دارد. پیشرانه دوراتک یاد شده قدرت 192 اسبی و گشتاور 470 نیوتون متری داشته و به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

پیشرانه کوچک‌تر اما قوی‌تر اورست به عنوان یک آپشن در تریم ترند عرضه شده اما در تریم تیتانیوم به‌صورت استاندارد حضور دارد. دیگر مدل‌ها همچنان از پیشرانه 3.2 لیتری استفاده خواهند کرد. متأسفانه اورست از قابلیت‌های آفرود رنجر رپتور بهره‌ای نبرده و ما هنوز پرفورمنس آن را نمی‌دانیم.

چیزی که می‌دانیم این است که فورد اورست با پیشرانه توئین توربودیزل جدید خود می‌تواند تا 3100 کیلوگرم را بکشد؛ و این ظرفیت یدک‌کشی کاملاً بیشتر از ظرفیت 2268 کیلویی کراس اوور اکسپلورر بازار Store آمریکاست. در واقع برای اینکه بتوانید به ظرفیت یدک کشی بالاتر برسید باید مدل بزرگتر اکسپدیشن (ظرفیت یدک کشی 4037 کیلوگرم) را انتخاب کنید.

 

کدخبر: 381395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟