فراری در برابر مرسدس در گرندپری اسپانیا شکست خورد!

لوئیس همیلتون با پیروزی شیرین در بارسلونای اسپانیا توانست جایگاه خود را در صدر جدول مسابقات فرمول یک این فصل تثبیت کند. هم‌تیمی او، والتری بوتاس هم با کسب جایگاه دومی، امتیازات ارزشمندی به مرسدس آورد تا این تیم هم بتواند جای فراری در صدر سازندگان را بازپس گیرد.

بعد از یک مسابقه ناامیدکننده، این بار در اسپانیا انتظار جبران استراتژی در تیم‌های مرسدس و فراری می‌رفت. موردی که تا حدود زیادی تنها در تیم مرسدس اتفاق افتاد و فراری حتی سکویی را نیز به دست نیاورد. ردبول هم همچنان عملکردی درخشان داشت و بسیار خطرناک ظاهر شد.

در همان ابتدای مسابقه و در پیچ سوم، برخوردی بین گروژوان، هالکنبرگ و گسلی اتفاق افتاد که باعث خروج آن‌ها از مسابقه و ورود ماشین ایمنی به پیست شد. کمی بعد، کیمی رایکونن هم به علت نقص فنی مجبور به ترک مسابقه شد. وندورن و اکون هم با مشکل فنی مسابقه را نیمه‌تمام رها کردند.

در این میان همیلتون که دورهای بسیار سریعی در پیست می‌زد، فاصله زیادی با تعقیب‌کنندگان خود ایجاد نمود. سباستین فتل که در ابتدای مسابقه در جایگاه دوم می‌راند، در این هنگام پشت سر ورستاپن و برای مقام چهارمی می‌جنگید. در عوض ورستاپن که در این مسابقه هم رانندگی بی‌محابای او با برخورد به لنس استرول همراه بود، در جلوی فتل قرار گرفته و به بوتاس نیز در جایگاه دومی حمله می‌کرد. سریع‌ترین دور تاریخ این پیست نیز به دنیل ریکاردو با زمان 1:18.441 تعلق گرفت. با این وجود، همیلتون که مسابقه را از خط نخست هم آغاز کرده بود همین جایگاه را تا پایان مسابقه نیز حفظ کرد و توانست یک پیروزی شیرین و بی‌دردسر را به پرونده خود بیفزاید. بوتاس دوم شد و ورستاپن اولین سکوی این فصل را که یک‌صد و پنجاهمین سکوی تاریخ ردبول در مسابقات فرمول یک نیز بود با مقام سومی به دست آورد.

حالا مرسدس 153 امتیازی شده و 27 امتیاز هم از فراری پیش افتاده است. همیلتون نیز با 95 امتیاز جلوتر از فتل 78 امتیازی قرار دارد. بوتاس با امتیازات این مسابقه و بدشانسی رایکونن، جای او را در جدول از آن خود کرده است. دو هفته دیگر در موناکو، این مسابقات پیگیری می‌شود.

 

کدخبر: 379983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟