خودروهای بی ام و با چه مشکل جدیدی رو به رو شدند؟/از دست دادن بازار داغ طرفداران

گروه خودروسازی ب‌ام‌و در سطح وسیعی از خودروهای خود با مشکل داغ شدن واترپمپ‌ها مواجه شده است. نه تنها خودروهای BMW بلکه محصولات مینی و رولزرویس نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این گروه خودروسازی در حال فراخوان حدود 50 هزار دستگاه خودرو در آمریکا و احتمالاً مدل‌های بیشتر در سایر بازارهاست.

این مشکل برخی مدل‌های سری 5 سدان و گرن توریسو، سری 6 کوپه و کانورتیبل، سدان های سری 7 و شاسی بلندهای X5 و X6 را دربرمی گیرد. همچنین برخی از مدل‌های کوپه، رودستر، کانورتیبل، کلابمن و کانتری من به همراه رولزرویس گوست نیز تحت تأثیر این فراخوان هستند.

بین تمامی مدل‌ها و پیشرانه‌های فراخوان شده، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی 69 مدل را برای فراخوان گروه BMW اعلام کرده است. این فراخوان مدل‌های متنوع از سال 2007 تا 2012 را بسته به مدل فراخوان شده شامل می‌شود؛ و البته مدل‌های فراخوان شده از نوع هیبریدی، پرفورمنس و… نیز هستند.

فراخوان این گروه خودروسازی یکی از متنوع‌ترین فراخوان‌های چند سال اخیر از حیث نوع پیشرانه‌ها، نوع مدل‌ها و همچنین گستردگی بازه قیمتی می‌باشد.

برای حل این مشکل باید واترپمپ‌های معیوب تعویض شوند. اگر واترپمپ‌های معیوب تعویض نشوند احتمال داغ شدن بیش از حد و شروع آتش‌سوزی وجود دارد. ظاهراً خودروساز آلمانی قطعات موردنیاز برای حل این مشکل را نداشته بنابراین فرایند فراخوان تا ماه آینده شروع نخواهد شد. در همین اثنا ب‌ام‌و به مالکان توصیه کرده که خودروهای خود را در داخل خانه‌ها پارک نکنند. ظاهراً ریسک آتش‌سوزی واقعی بوده و هیچ‌کسی نمی‌خواهد علاوه بر خودرو، خانه و زندگی خود را نیز از دست بدهد!

 

کدخبر: 379721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟