نیسان های دیزلی بازنشسته می شوند

نیسان به تدریج اقدام به توقف فروش خودروهای دیزلی در اروپا خواهد کرد. این خبر را سخنگوی این خودروساز ژاپنی در مصاحبه با رویترز تأیید کرده است.

حرکت جدید نیسان به عنوان نشانه‌ای از تقاضای ضعیف خودروهای دیزلی قلمداد می‌شود زیرا خریداران درباره افزایش مالیات این خودروها و همچنین ممنوعیت‌های تردد و فروش در برخی کشورهای اروپایی نگرانی‌های زیادی دارند.

منبع یاد شده گفته نیسان در حال برنامه‌ریزی برای تعلیق صدها شغل در تأسیسات ساندرلند خود که بزرگ‌ترین تأسیسات این برند در بریتانیا است بوده و دلیل آن نیز کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی در بازارهای اروپایی است.

سخنگوی نیسان گفته است:

ما به همراه سایر خودروسازان شاهد کاهش شدید فروش خودروهای دیزلی هستیم اما این موضوع را به عنوان حرکتی کوتاه‌مدت نمی‌بینیم و فکر نمی‌کنیم که کاهش فروش این خودروها موقتی باشد. در این لحظه تقاضا برای خودروهای مدرن دیزلی ادامه خواهد یافت و البته نیسان نیز برخی از آن‌ها را همچنان حفظ خواهد کرد.

او اضافه می‌کند:

در اروپا که شاهد افت فروش خودروهای دیزلی هستیم، برنامه‌های الکتریکی سازی به ما اجازه خواهد داد تا به‌طور تدریجی اقدام به قطع عرضه خودروهای دیزلی بکنیم.

صنعت خودرو در حال مشاهده فشارهای روز افزون از سوی قانون‌گذاران و وضع قوانین سخت‌تر آلایندگی بوده و به همین خاطر سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی خودروهای الکتریکی صورت می‌گیرد.

انجمن خودروسازان اروپا هفته پیش اولین آمار فروش سه‌ماهه سال جاری را منتشر کرد و در آن می‌بینیم که تقاضا برای خودروهای دیزلی افت قابل‌توجهی داشته زیرا مشتریان به دنبال خودروهای بنزینی و الکتریکی شده هستند.

 

کدخبر: 378805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟