تولید مرسدس بنز SLC در هاله ابهام!

سال پیش خبر ناگهانی درباره احتمال خاتمه تولید مرسدس بنز SLC به گوش رسید. البته این تصمیم هنوز به‌صورت رسمی اتخاذ نشده اما به نظر می‌رسد در این لحظه هر چیزی ممکن است.

مدیر بخش پرفورمنس AMG آقای توبیاس موئرز در خلال صحبت با دیجیتال ترندز درباره آینده این رودستر کوچک گفته است:

نمی‌دانم، هنوز تصمیمی گرفته نشده است. در آینده دراین‌باره صحبت می‌کنیم.

حتی اگر تولید SLC در آینده متوقف شود مرسدس بنز با جای خالی در سبد محصولات خود روبرو نخواهد شد زیرا اشتوتگارتی‌ها ظاهراً به تراشیدن یک رقیب برای پورشه 718 کیمن علاقه‌مند هستند. موئرز ماه پیش به چنین خودرویی اشاره کرد و گفت اگر تولید آن تأیید شود احتمالاً کارهای توسعه‌ای بر عهده AMG خواهد بود.

اگرچه SLC با خطر بازنشسته شدن مواجه است اما برادر بزرگ آن یعنی SL همچنان نفس خواهد کشید. جایگزین این خودرو می‌تواند از حالت گرند تورر به رودستر پرفورمنس تبدیل شود؛ اما نسل جدید SL توسط بازوی پرفورمنس ستاره سه پر دنیای خودرو تولید نخواهد شد. موئرز دراین‌باره گفته است:

من شایعاتی دراین‌باره شنیده‌ام. این خبر صحیح نیست.

مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه در نمایشگاه خودروی ژنو درباره نسل بعدی SL سخن گفته و به این نکته اشاره داشته که یک این خودرو واقعاً جلب‌توجه خواهد کرد. جانشین این رودستر جذاب هم‌اکنون در حال توسعه بوده و در سال 2021 با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون فرمان پذیری چرخ‌های عقب عرضه خواهد شد.

احتمال بکار گرفتن تکنولوژی الکتریکی نیز در این خودرو وجود دارد زیرا تولید نسل بعدی SL تا پایان دهه میلادی آینده ادامه خواهد یافت. همچنین نسخه پرچم‌دار AMG این خودرو به احتمال زیاد از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو سود خواهد برد.

 

کدخبر: 377610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟