مدیر عامل بنتلی به ضعف خودروهایش اعتراف کرد!

بنتلی در نمایشگاه خودروی ژنو که اوایل سال میلادی جاری برگزار شد از اولین محصول الکتریکی شده خود رونمایی کرد. شاسی‌بلند لوکس بنتایگا هیبریدی که از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو به همراه واحدی الکتریکی استفاده می‌کند در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی 50 کیلومتری دارد. مدیرعامل بنتلی آقای آدریان هالمارک گفته که معرفی این خودرو یک حرکت فوق‌العاده بوده اما نیازمند چیزی بیشتر از یک خودروی هیبریدی هستند.

هالمارک در مصاحبه با اتوکار اذعان داشته بنتلی هنوز برای عصر خودروهای الکتریکی آماده نبوده اما در حال بازنگری استراتژی خود به منظور رقابتی ماندن در صنعت خودرو است. به عنوان نتیجه این برند بریتانیایی قوای محرکه الکتریکی شده را تا سال 2025 در هر خودروی تولیدی ارائه خواهد کرد. او گفته است:

شاید ما آن‌گونه که باید آماده تکنولوژی خودران، ارتباطی و الکتریکی نیستیم.

اولین محصول کاملاً الکتریکی تاریخ بنتلی در 5 سال آینده معرفی خواهد شد:

من می‌دانیم که در 5 سال آینده محصولی الکتریکی خواهیم داشت؛ اما هنوز تصمیمی درباره فرم بدنه این خودرو نگرفته‌ایم.

اگرچه هالمارک از اشاره به جزئیات بیشتر این خودرو خودداری کرده اما اخبار منتشر شده نشان می‌دهند جایگزین سدان پرچم‌دار مولسان می‌تواند بجای پیشرانه 8 سیلندر بنزینی از قوای محرکه الکتریکی سود ببرد. یک احتمال دیگر نیز تولید یک کوپه چهار درب الکتریکی با استفاده از پلتفرم پورشه میشن E است.

تا پایان سال جزئیات بیشتری از برنامه‌های بازنگری شده بنتلی خواهیم شنید. هالمارک قول داده این خودروساز برنامه‌های دقیق خود را در 3 تا 6 ماه آینده اعلام کند و قطعاً تا پایان سال موقعیت واضح‌تری از بنتلی خواهیم دید.

مدیرعامل این برند همچنین گفته که واکنش مشتریان و اصحاب رسانه به بنتایگای هیبریدی بسیار مثبت بوده و او از شنیدن از نظرات بسیار سورپرایز شده است. هالمارک در خاتمه گفته است:

از میان 5 برند لوکس لامبورگینی، فراری، رولزرویس، استون مارتین و ما، بنتلی اولین شرکتی است که اقدام به تولید خودرویی مرسوم‌تر و مناسب عامه مردم کرده است؛ و واکنش‌ها به این خودرو باورنکردنی بوده است.

 

کدخبر: 377592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟