سدان پرچمدار کیا راهی خیابان ها می شود!

شاید بهتر باشد امروزه بر روی برند محصولات وسواس کمتری به خرج داده و برخی تولیدات با ارزش از برندهایی بااصالت کمتر را مورد توجه قرار دهیم. یکی از این محصولات کیا K900 مدل 2019 است که با هم به بررسی آن می‌پردازیم.

کیا امیدوار است تا سدان پرچمدار جدیدش پس از عرضه به بازار Store ایالات متحده در پاییز آینده و سایر نقاط جهان، بتواند جایگاه بالاتری را نسبت به گذشته نصیب این خودروساز نماید.

پیش از عرضه رسمی این خودرو به بازار، ما موفق شدیم یک نسخه K900 مخصوص کشور کره جنوبی را در این سرزمین مورد بررسی قرار دهیم.

K900 بر روی پلت‌فرم مشترک با جنسیس G80 و G90 بنیان گذاشته شده و نسبت به قبل طولانی‌تر و عریض‌تر شده است. اما حد فاصل مرکز هر یک از محور چرخ‌ها تا انتهای همان سمت(اوورهنگ) کوتاه‌تر شده است. این ابعاد به علاوه فاصله محوری افزایش یافته، موجب شده‌اند تا K900 از فضای بیشتری در داخل کابین برای راحتی سرنشینان برخوردار شود.

چنین تغییرات ابعادی سبب شده تا K900 از سایزی مشابه یک خودروی دیفرانسیل عقب کلاسیک بهره‌مند شود، با این تفاوت که این اتومبیل تنها به صورت چهار چرخ محرک در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.

در زیر درب کاپوت K900 جدید یک پیشرانه V-6 توربوشارژ به حجم ۳.۳ لیتر نهفته که پیش از این در کیا استینگر جی تی مشاهده شده است. توان خروجی پیشرانه مذکور ۳۶۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن معادل 510 نیوتن متر است. توان خروجی مدل قبلی برابر ۳۱۱ بخار بوده است.

همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مانند گذشته تنها جعبه دنده ارائه شده برای K900 است.

با وجود DNA مشترک با سدان‌های جنسیس، بروز شاخصه‌هایی توام با آرامش و قدرت حین حرکت در جاده، چندان دور از ذهن نخواهد بود. کیا K900 از رانندگی نرم و آرامش‌بخش، عایق‌بندی صوتی مناسب کابین و قدرت سرشار بهره‌مند گشته است.

سیستم تعلیق به خوبی از روی ناهمواری‌های سطح جاده عبور نموده و گیربکس هشت سرعته عملیات تعویض دنده‌ها را در زمان مناسب و با نرمی انجام می‌دهد. با وجود آنکه غربیلک فرمان هیچ حس خاصی را از تماس با سطح جاده به دستان راننده منتقل نمی‌نماید، اما دقیق بوده و سرعت عمل خوبی دارد.

شاید حالت رانندگی اسپرت تا حدی با شخصیت موقر این خودرو در تمارض باشد اما به هر روی، این حالت موجب می‌شود تا تعویض دنده‌ها با زمختی بیشتری انجام شود، صدای پیشرانه افزایش یابد، گشتاور بیشتری به چرخ‌های عقب ارسال شود و نیز تکیه‌گاه‌های جانبی صندلی راننده با افزایش حجم مواجه شوند.

همان طور که استحضار دارید، بسیاری از خریداران سدان‌های مدیریتی-اجرایی، بیشتر علاقمند به ظاهر خودرو و کابین آن هستند تا پرفورمنس پیشرانه. شرکت خودروسازی کیا نیز به این مهم توجه ویژه داشته و کارهای مهمی در این باره صورت داده است.

طراحی خارجی، به واسطه جلو پنجره با «الگوی کوآدریک» شیک و گرافیک داخلی چراغ‌ها با نوارهای دوگانه، خاص‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از شیشه های ضخیم‌تر به کاهش سر و صدای کابین کمک می‌نماید و اجازه می‌دهد تا سرنشینان بیشتر از آوای سیستم صوتی Harman kardon با ۱۷ بلندگو لذت ببرند . ۶۴ رنگ مختلف برای نورمخفی داخل کابین در نظر گرفته شده و یک ساعت مارک‌ به همراه تریم چوبی فضای داخلی K900، بر جنبه‌های اشرافی این خودرو افزوده است.

جنس تزیینات چوب مانند غربیلک فرمان چندان راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد و صندلی‌های عقب علاوه بر راحت بودن، در ۱۴ جهت مختلف قابل تنظیم هستند.

در ضمن K900 به جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی-فعال کیا مجهز شده و گل سرسبد آنها «مانیتور دید نقاط کور» است که همانند سیستم هوندا «لین واچ» هنگام راهنما زدن راننده به هر سمت، یک ویدئوی زنده از نقاط کور همان سمت برای راننده در پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان پخش خواهد کرد. همچنین مانیتور سطح توجه و هوشیاری راننده نیز در دسترس خواهد بود.

اما مهمترین ویژگی کیا K900 جدید که می تواند ارزش خریدش را بالا ببرد، قیمت حدود ۵۰ هزار دلاری آن است.اگر خواهان خودرویی لوکس‌تر در این کلاس هستید، مرسدس بنز Eکلاس در خدمت شما خواهد بود اما اگر مشتاق پرفورمنس بالاتری هستید، سراغ آئودی A6 را بگیرید.

در پایان لازم است بدانید، کیا K900 جدید از نظر کارایی سیستم تعلیق، کیفیت سواری، نفوذ سروصدای جاده و آسایش کابین، تا حد زیادی بهبود یافته است. برای مشتریانی که برند خودرو اولویت اول آنها در انتخاب یک محصول نیست، کیا K900 می‌تواند یک آلترناتیو مناسب در میان خودروهای دیگر برندهای معتبر و لوکس محسوب شود.

 

کدخبر: 377328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟