لامبورگینی به رکورد ثبت شده پورشه حمله ور شد!

در بیستم سپتامبر سال 2017 پورشه رکورد سریع ترین خودروی تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را با خودروی 911 GT2 RS و زمان 6 دقیقه و 47.3 ثانیه شکست. به نظر می‌رسد این رکورد هم‌اکنون در خطر شکسته شدن بوده زیرا لامبورگینی بنا بر شنیده‌ها می‌خواهد با آونتادور سوپر ولوچه جوتا (SVJ) این رکورد را بشکند.

پیش از این تصاویر جاسوسی متعددی از پرچم‌دار وحشی سنت آگاتا در جهنم سبز منتشر شده اما به نظر می‌رسد لامبورگینی به خاطر چیز دیگری در این پیست حضور یافته است. باور بر این است هیولای لامبورگینی که از پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند یک دور پیست را در 6 دقیقه و 54 ثانیه که 6.7 ثانیه کندتر از پورشه می باشد طی کرده اما باید گفت شرایط پیست با حالت ایده آل فاصله داشته است.

در زمان رکوردگیری خودروسازان دیگری نیز در این پیست حضور داشته اند بنابراین ترافیک موجود قطعا روی زمان‌گیری تاثیر داشته است. علاوه بر این برخی میوه‌های مخروط نیز روی پیست افتاده که قطعا باعث تاثیر روی عملکرد آونتادور SVH بوده اند. با این وجود رکورد 6 دقیقه و 54 ثانیه نیز کاملا احساس‌برانگیز بوده و احتمالا در حالت ایده‌آل پیست می توان به رکورد زیر 6 دقیقه و 50 ثانیه رسید و به همین خاطر رکورد پورشه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در خبری مرتبط نیز باید گفت سوپر شاسی‌بلند جدید لامبورگینی یعنی اوروس نیز به نوربرگ رینگ رفته و رکورد 7 دقیقه و 47 ثانیه‌ای توسط طرفداران ثبت شده که البته رکوردی رسمی نمی باشد. اگرچه این رکوردگیری در حالت رسمی نبوده اما اگر بشنویم رکورد 7 دقیقه و 51.7 ثانیه‌ای آلفارومئو استلویو کوادروفولیو توسط اوروس شکسته شده اصلا تعجب نخواهیم کرد.

البته لامبورگینی گفته به ثبت رکوردهای قابل توجه با اوروس در پیست نوربرگ رینگ اهمیت چندانی نمی‌دهد. شاید هم عقیده ایتالیایی‌ها عوض شده باشد…!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟