چرا فروش تویوتا در آمریکا کاهش یافت؟

به نظر می‌رسد آرزوهای طول و دراز تویوتا برای C-HR در آمریکا هنوز تحقق نیافته زیرا این شاسی‌بلند ساب کامپکت تا به اینجا نتوانسته انتظارات کمپانی را برآورده کند.برخلاف بازارهایی همچون اروپا و ژاپن که C-HR موفقیت زیادی را تجربه کرده، فروش این خودرو در آمریکا کمتر از حد انتظارات بوده است.

تویوتا انتظار داشت هر ماه حدود 5 هزار دستگاه از این خودرو را در آمریکا به فروش برساند اما این امر هنوز رخ نداده است. بهترین ماه فروش این خودرو تاکنون فوریه با فروش 4420 دستگاهی بوده که آن‌هم به لطف تأمین بهتر از کارخانه و پیشنهادهای مالی جذاب بوده است. با این وجود تویوتا C-HR از نظر فروش در کلاس خود رتبه هفتم را به دست آورده و پشت سر میتسوبیشی اوتلندر اسپورت قرار گرفته است.

بیل فی معاون ارشد عملیات خودرویی تویوتای آمریکا گفته است:

ما با جایگاهی که C-HR قرار دارد مشکلی نداریم. کاملاً از این عملکرد خرسندیم.

او اضافه کرده که C-HR هنوز خودرویی جدید بوده و فرصت‌های زیادی در سال آینده دارد:

ما باید برخی پیشنهادهای خرید جذاب را برای این خودرو جدید در نظر بگیریم.

البته تحلیل گران صنعت خودرو معتقد هستند برخی دلایل دیگر برای عملکرد دور از انتظار این خودرو وجود دارد. یکی از دلایل تحلیل گران این حقیقت است که یک شاسی‌بلند ساب کامپکت باید در سبد محصولات سایون قرار می‌داشت اما این برند در سال 2016 از بازار Store خداحافظی نمود.

دیگر مشکلی که برای تویوتا وجود دارد این است که خریداران کراس اوورهای کوچک در آمریکا ترجیح می‌دهند خودرویی با سیستم چهار چرخ محرک و برخی نیازهای حداقلی پرفورمنس را خریداری بکنند. تویوتا C-HR بازار آمریکا تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و فاقد گزینه ناوبری برای سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby بوده و هیچ گزینه اپل کارپلی یا اندروید اتو بوده و تنها یک با یک پیشرانه عرضه می‌شود.

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 144 اسب بخاری این خودرو که با گیربکس CVT همراه شده یک پیشنهاد جذاب به نظر نمی‌رسد. این موضوع کمی ناامید کننده است زیرا C-HR بر پایه پلتفرم جهانی جدید تویوتا بنا شده و این پلتفرم تمرکز زیادی روی هندلینگ فوق‌العاده و طراحی برجسته دارد. یکی از تحلیلگران می‌گوید:

برخی افراد این خودرو را دوست دارند و برخی هم نه. یک پیشرانه قوی‌تر می‌تواند به بهبود فروش این خودرو کمک کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟