چرا تویوتا عذرخواهی کرد؟/سوپرا خودروی اسطوره ای

تویوتا سوپرا همواره به عنوان یک خودروی اسپورت جذاب شناخته می‌شود اما حضور پررنگ در اولین قسمت از فیلم سریع و خشن و البته غیبتی 16 ساله در بازار Store باعث شده سوپرا به یک خودروی اسطوره‌ای تبدیل شود. در نمایشگاه خودروی ژنو سرانجام شاهد معرفی کانسپت تویوتا GR سوپرا ریسینگ بودیم اما هنوز هم جزئیات نسخه تولیدی این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی می‌گویند احتمال معرفی سوپرا در نمایشگاه خودروی دیترویت وجود دارد اما خب این یک شایعه بوده و تأیید نشده است.

با این وجود مهندس ارشد سوپرا آقای تتسویا تادا سان می‌خواهد دنیا و به خصوص طرفداران این خودرو بدانند که تویوتا به خاطر تولید دیرهنگام نسل جدید سوپرا شرمنده است. این مدیر ارشد در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو گفته که ما می‌توانستیم نسل جدید سوپرا را بسیار زودتر تولید کنیم.

تادا سان در مصاحبه صورت گرفته به پشت صحنه همکاری تویوتا و BMW که از سال 2012 آغاز شده نیز اشاره داشته است. تادا سان از سوی تویوتا برای یک ملاقات خصوصی با ژرمن‌ها فرستاده شده تا درباره تولید یک خودروی اسپورت جدید بحث و گفت‌وگو کند. موضوع گفت‌وگوها واضح بوده است. درحالی‌که دو خودرو باید نقاط اشتراک اساسی همچون پلتفرم و قوای محرکه داشته باشند اما هر دو کمپانی خواسته‌اند از نظر شخصیتی دو خودروی کاملاً متفاوت تولید شود.

البته که BMW همیشه به پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی و طراحی دیفرانسیل عقب علاقه داشته و از طرفی هم تویوتا با این روش بیگانه نبوده است. عموماً گفته می‌شود سوپرای جدید از چنین معجونی استفاده خواهد کرد بنابراین حداقل بخش اعظم میراث سوپرا حفظ خواهد شد. با وجود قطعات فراوانی که از سوی BMW تأمین می‌شود دیدن واکنش طرفداران سوپرا به نسل جدید این خودرو قطعاً جالب خواهد بود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سوپرای احیا شده و پسرعموی آلمانی آن یعنی Z4 چقدر تفاوت شخصیتی خواهند داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟