آخرین نسخه مورگان آئرو GT در ژنو رونمایی می شود

مورگان آئرو 8 برای اولین بار در سال 2001 معرفی شد و زبان طراحی کاملاً جدید مورگان از دههٔ 60 میلادی را ارائه کرد. تولید این خودرو در سال 2010 به پایان رسید و سپس دوباره در سال 2015 مورگان آن‌را به خط تولید بازگرداند. حالا اما این شرکت بریتانیایی قصد دارد به تولید مدل آئرو 8 خود خاتمه دهد ولی پیش از آن، نسخهٔ ویژهٔ پایانی این خودرو را در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این نسخهٔ ویژه که در تعداد بسیار محدود تنها هشت دستگاه ساخته می‌شود، آئرو GT نام دارد.

آئرو GT بر اساس معماری آلومینیومی ساخته شده و بنابراین از سنت فریم‌های چوبی مورگان فاصله گرفته است. روی این شاسی آلومینیومی نیز پانل‌های آلومینیومی دست‌ساز بدنه نصب شده‌اند. همچنین در آئرو GT بدنه به‌منظور بهبود آئرودینامیک، اصلاح شده و به قطعات جدیدی مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ورودی‌های هوای کرکره‌ای روی گلگیرهای جلو و دیفیوزر عقب اشاره کرد. این اصلاحات آئرودینامیکی که موجب افزایش عملکرد خودرو می‌شوند، از نسخهٔ مسابقه‌ای GT3 آئرو گرفته شده‌اند که در سال 2009 معرفی شد. علاوه بر این، برای آئرو GT یک سقف فیبر کربنی هم در نظر گرفته شده است.

آئرو GT از همان پیشرانهٔ آئرو 8 یعنی موتور 4.8 لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که N62 نام دارد. این موتور در آئرو GT هم مانند آئرو 8 قدرتی برابر با 367 اسب بخار و گشتاوری معادل 502 نیوتن متر تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ماشین را قادر می‌سازد ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 275 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. آئرو GT به همراه نسخهٔ ویژهٔ پنجاهمین سالگرد مدل پلاس 8 که آن‌هم در نمایشگاه ژنو امسال معرفی شده است (در مطلبی مجزا به این محصول جدید مورگان نیز خواهیم پرداخت)، آخرین ساخته‌های مورگان هستند که از پیشرانهٔ تنفس طبیعی استفاده می‌کنند.

هیچ دو نمونه‌ای از آئرو GT کاملاً با یکدیگر یکسان نخواهند بود چراکه هرکدام از آن‌ها با توجه به سلیقه و سفارشات دقیق خریدار ساخته می‌شوند و ساخت هر دستگاه از آن 8 تا 10 هفته طول می‌کشد. هرچند آئرو GT در ظاهر همچنان کاملاً به سنت و گذشتهٔ مورگان وفادار مانده است اما از سوی دیگر به جدیدترین پیشرفت‌های فنی مورگان مجهز شده که یکی از آن‌ها سیستم تعلیق قابل تنظیم است. همچنین استفادهٔ گسترده از آلومینیوم در ساختار خودرو موجب شده که وزن آن به تنها 1182 کیلوگرم برسد. داخل کابین آئرو GT هم با دوخت‌های رنگی و تریم چوبی سفارشی تزئین شده است.

مدیرعامل مورگان در مورد این خودروی ویژه گفته است:

«آئرو 8 حدود بیست سال است که در سبد محصولات مورگان حضور دارد و تجربهٔ رانندگی استثنایی و استایلی بی‌نظیر را ارائه می‌کند که این ویژگی‌ها در آئرو GT تقویت شده‌اند. هریک از محصولات مورگان با مشخصاتی دقیق به سفارش هر خریدار ساخته می‌شود و شخصیت آن‌ها در جزئیات نشان داده می‌شود. خریداران برای سفارش جزئیات و مشخصات موردنظر خود هزینه می‌کنند و پاداش این هزینه را پس از اولین رانندگی با خودروی منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز خود دریافت می‌کنند. آئرو GT اما مجموعهٔ نهایی این فرمول است».

قیمت مورگان آئرو GT از سوی سازنده 120 هزار پوند اعلام شده است که تقریباً برابر با 166 هزار دلار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟