رونمایی از نسل جدید آلفارومئو سائوبر

حدود 30 سال از آخرین حضور آلفارومئو در فرمول 1 می‌گذرد اما هم‌اکنون دنیای موتور اسپورت شاهد اتفاقی خوب بوده زیرا تیم آلفارومئو سائوبر از خودروی جدید خود برای فصل 2018 مسابقات رونمایی کرده است. این خودرو C37 نام دارد.

این تیم سوئیسی از ماه نوامبر همکاری خود با ایتالیایی‌ها را کلید زده و هم‌اکنون شاهد فصل نوینی در فرمول 1 هستیم.

اگرچه این خودرو تا حدی در ماه‌های گذشته نیز دیده شده اما پوشش‌های روی بدنه نسبت به نمونه‌های چند سال پیش تفاوت‌های زیادی را نشان می‌دهد و البته دلیل آن نیز اساساً به اسپانسر جدید تیم مربوط می‌شود. جدای از فرم خودرو، تنها تفاوت عمده این پوشش با نسخه دموی قبلی وجود نشان نمادین آلفارومئو است. این نشان حدود یک قرن است که روی محصولات پرفورمنس و مسابقه‌ای آلفارومئو، از تارگا فلوریوی سال 1923 گرفته تا شاسی‌بلند استلویو کوادروفولیوی جدید نقش می‌بندد.

زیر از پوشش قرمز و سفید و لوگوهای اسپانسر شاهد نوعی انقلاب هستیم. بخشی از این تغییرات به دلیل قوانین جدید است که باعث شده سیستم محافظتی جدید موسوم به هالو به خودروها اضافه شود.

نیروبخش این خودرو بازهم پیشرانه 6 سیلندر 1.6 لیتری توربوی هیبریدی است که دست پرورده خواهر آلفارومئو یعنی فراری می‌باشد؛ اما با حمایت کمپانی نزدیک‌تر به فراری شاید سائوبر بتواند به اوضاع خود سر و سامانی بدهد. این تیم سال پیش در جایگاه بسیار نازلی قرار گرفت و حتی تیم‌هایی همچون مک لارن و هاس بالاتر از سائوبر قرار گرفتند.

تکمیل کننده این تغییرات چشمگیر در شاسی و پیشرانه بازگشت مارکوس اریکسون و هم‌تیمی جدید او چارلز لکلرک است. این راننده جوان از آکادمی فراری به تیم سائوبر پیوسته و قهرمانی فرمول 2 را در کارنامه دارد. جدای از عملکرد تیم سائوبر در این فصل، موضوع لذت‌بخش برای ما بازگشت آلفارومئو است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟