بی ام و غول صادر کننده خودرو از آمریکا!

فکر می‌کنید بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو از خاک آمریکا کدام کمپانی است؟ جنرال موتورز؟ فورد؟ فیات-کرایسلر؟ بهتر است دوباره فکر کنید! این عنوان به ب‌ام‌و تعلق دارد.

البته این رده‌بندی بر اساس ارزش است. باواریایی ها بر اساس داده‌های منتشر شده یک‌بار دیگر بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو از خاک آمریکا لقب گرفته‌اند.

ب‌ام‌و در حال حاضر تنها یک سایت تولیدی در آمریکا دارد اما خب همین یک کارخانه نیز بزرگ‌ترین تأسیسات باواریایی ها در سراسر جهان می‌باشد. تأسیسات مونتاژ اسپارتانبورگ اکثر کراس اوورهای این شرکت از جمله X3، X4، X5 و X6 را می‌سازد؛ و البته اسپارتانبورگ آماده تولید پرچم‌دار کمپانی یعنی X7 جدید نیز می‌شود.

یکی از مسئولان دپارتمان تجارت آمریکا می‌گوید:

به عنوان پیشروی صادرات خودروهای کامل سواری، کارولینای جنوبی بیش از 16 درصد سهم بازار Store آمریکا را در اختیار دارد. این رقم به خوبی نشان دهنده ارتباطات بی‌بدیل جهانی و وضعیت آن به عنوان بازیگری مهم در صنعت خودروی جهان است.

سال پیش ب‌ام‌و تعداد 371284 خودرو در کارولینای جنوبی ساخت که رکورد حدود 1400 دستگاه خودرو در هر روز می‌باشد. از این میزان تولید تعداد 272346 دستگاه خودرو یا حدود 70 درصد به خارج از آمریکا صادر شده‌اند. اکثر این خودروها از طریق بندر چارلستون صادر شده و ارزش تقریبی 8.75 میلیارد دلاری داشته‌اند. 13 درصد دیگر خودروهای صادر شده نیز از طریق بندرهای جورجیا و فلوریدا به خارج از آمریکا منتقل شده‌اند.

تأسیسات اسپارتانبورگ ب‌ام‌و همچنین یکی از سبزترین کارخانه‌های آمریکاست. این کارخانه نیمی از انرژی خود را از گاز متان تولید می‌کند. همچنین از پانل‌های خورشیدی روی سقف به منظور تأمین برق موزه و سه جایگاه شارژ عمومی استفاده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟