مقایسه فروش شورولت در آمریکا و بریتانیا

در کل ماه ژانویه 2018 ماه بدی برای صنعت خودرو در سراسر جهان بود. فروش خودرو در آمریکا افت یک‌درصدی را تجربه کرده درحالی‌که این میزان افت در بازار بریتانیا به 25 درصد رسیده است. تنها کلاس خودرویی که با افزایش رشد روبرو شده شاسی بلندها بوده‌اند.

اما اگرچه دیدن فورد فیستا در بالاترین رتبه جدول فروش بازار بریتانیا باعث تعجب نشده اما کم‌فروش ترین برند این بازار توجه ما را به خود جلب کرده است. برند موردنظر شورولت است که در ماه ژانویه امسال تنها یک دستگاه خودرو فروخته است.

شاید این خبر برای شما شوکه کننده باشد اما توضیح آن بسیار آسان است. شورولت دیگر به‌صورت رسمی در اروپا حضور ندارد اما برخی نمایندگی‌ها به‌صورت قانونی کوروت و کامارو را وارد قاره سبز می‌کنند. ما نمی‌دانیم آن تک خودروی فروخته شده از چه نوعی است اما دو گزینه وجود دارد.

طبیعتاً این دو خودرو باید کوروت یا کامارو باشند که در اروپا کاملاً جلب توجه می‌کنند. دیگر احتمال جالب این است که شورولت هنوز هم خودروهایی را در انبار داشته باشد که ریبج شده‌ی اوپل باشند.

بنا به داده‌های به دست آمده از CarSalesBase، شورولت در ماه دسامبر 2017 تنها دو خودرو و در نوامبر نیز یک خودرو فروخته است. در مقام مقایسه باید گفت بهترین سال فروش این برند در اروپا سال 2005 با فروش 211737 دستگاهی بوده است.

این خودروساز آمریکایی از این اعداد ترسناک نمی‌ترسد زیرا فروشش در آمریکا علیرغم افتی کم نسبت به سال 2016 کاملاً خوب بوده است. شورولت سال پیش بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو فروخته و در ماه ژانویه 2018 نیز 141947 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است. در مقام مقایسه باید گفت فورد فروش 154001 دستگاهی در این ماه داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟