فولکس خود را برای رقابت با تسلا آماده می کند!

«الکتریفای امریکا» سازمانی است که فولکس‌واگن برای خودش تعریف کرده تا نظر قانون‌گذاران این کشور را در رابطه با رسوایی دیزل‌گیت تغییر دهد و بر این اساس، این خودروساز، قرار است که هزاران ایستگاه شارژ را در سراسر ایالات متحده نصب کند؛ اقدامی که انتظار می‌رود شبکه سوپرشارژر تسلا را به عنوان دارنده بزرگترین زیرساخت شارژ وسایل نقلیه، با چالش روبرو نماید.

شبکه فولکس‌واگن به گونه‌ای طراحی می‌شود که بتواند نیازهای خودروهای EV جدید را در زمینه سرعت شارژ، حداقل در ۱۰ سال آینده برآورده کند. به گفته مسئولان الکتریفای امریکا، این شرکت قرار است که نصب تجهیزات معمول را انجام دهد، امّا از مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای شارژ بهره خواهد برد.

اولین نمونه‌ها، بیش از ۲۸۰۰ ایستگاه شارژ سطح ۲ هستند که می‌تواند در هر ساعت شارژ برای بسیاری از خودروهای الکتریکی، دامنه مسافتی بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر ایجاد کنند. این ایستگاه‌ها تا سال ۲۰۱۹، در محیط‌های کاری، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و در ۱۷ مرکز بزرگ متروی ایالات متحده نصب می‌شوند. به دنبال این مرحله، و در یک فرآیند طولانی‌تر، بیش از ۳ هزار ایستگاه شارژ سریع سطح ۳، در کالیفرنیا و ۳۸ ایالت دیگر نصب خواهند شد. این ایستگاه‌ها قادرند بسیاری از حجم باتری وسایل نقلیه را در کمتر از یک ساعت شارژ کنند.

در حالی که تعداد زیادی از این ایستگاه‌های شارژ سریع از استاندارد CHAdeMO که در نیسان لیف، کیا سول EV و برخی مدل‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، و همین‌طور استاندارد CCS که استفاده از آن رو به گسترش است، پشتیبانی می‌کنند، بسیاری از این ایستگاه در عین حال، قابلیت شارژ سریعتر ۱۵۰ کیلوواتی CCS را دارند؛ استانداردی که که در آینده، در خودروهایی مانند آئودی ئی-ترون و جگوار آی-پیس وجود خواهد داشت. همچنین برخی نقاط بزرگراهی تا ۳۵۰ کیلووات برای شارژ وسایل نقلیه فراهم کنند. این سطح توان و سرعت شارژ، ظرف ۳ تا ۵ سال آینده در برخی از مدل‌های پرمیوم EV استفاده خواهد شد. البته قطعات مرتبط با این شارژهای سریع و با توان بالا، فضای بیشتری را اشغال می‌کند و نیاز به خنک‌کننده‌های بزرگتر برای کابل شارژها و اتصال‌ها خواهند داشت.

«الکتریفای امریکا» به منظور مدیریت اتلاف انرژی، به سراغ کمپانی تکنولوژی شارژ موسوم به «گرین‌لاتز» رفته است؛ کمپانی‌ای که دارای یک داشبورد برای پایش لحظه‌ای سلامت شارژر، داده‌های مربوط به زمان استفاده و نیازهای تعمیراتی است. همچنین این کمپانی متعلق به فولکس‌واگن، در آینده می‌تواند از مزایایی چون قیمت‌های لحظه‌ای، مدیریت سرعت شارژ و بار شبکه انتقال نیرو بهره گیرد.

به تدریج، با شکل گرفتن شبکه شارژ فولکس‌واگن که در قالب یک نقشه با فواصل حدود ۲۰۰ کیلومتر در بزرگراه‌ها ارائه شده، پلتفرمی که توسط «گرین‌لاتز» طراحی شده، شرایط را برای رانندگان خودروهای الکتریکی به منظور یافتن نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها فرامه خواهد کرد. همچنین پرداخت آسان‌ترِ هزینه‌ها با موبایل یا «کد شناسایی وسیله نقلیه» که در استاندارد CCS برای بسیاری از خودروهای الکتریکیِ جدید وجود دارد، میسّر خواهد بود.

با اینکه این شبکه هنوز در مراحل اولیه نصب تجهیزاتش است، امّا قرار است که تا ژوئن ۲۰۱۹ به شکلی فراگیر، در ایالات متحده خدمات‌رسانی کند. الکتریفای امریکا در طول یک دوره ۱۰ ساله، نیاز به هزینه ۲ میلیارد دلاری در سطح ملی دارد که این رقم شامل ۸۰۰ میلیون دلار در کالیفرنیا، در زمینه زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی عمومی است. البته این پروژه‌ها تنها بخشی از ۵۰۰ میلیون دلار اولیه هستند و می‌توان انتظار داشت که تعداد زیادی از این شارژرها در راه باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟