تفاوت های دو خودروی غول آلمانی را بشناسید!

کشور آلمان بی شک یکی از بهترین کشورها در اساس ساخت ماشین هست،دو برند پورشه و بنز در تاریخ خودروسازی همه ی وقت حرفی برای گفتن داشته اند. همینطور که محدوده فاقد محدودیت سرعت آغاز میشود و مسیر مقابل، خلوت، 911GT3 پورشه استارت نخستین سواری تحت فشار روز را جلوتر از Mercedes-AMG GTR میزند،

اما پیچ ها به آهستگی در دل قدیمی ترین پهنه اتوبان A92 در حد فاصل مونیخ و کوهپایه های جنگل باواریا پدیدار می‌شوند تا هشدار دهند که نباید در این بخش از اتوبان تندتر از 240 کیلومتر در ساعت راند چرا که پیچ های منتهی به سرازیری و بخش های برآمده، بدون هشدار در مسیر سبز میشوند. اینجاست که AMG GTR تبدیل به یک بمب تویین توربو به رنگ سبز جهنمی شده، از 911 بالدار پورشه پیشی می‌گیرد.

این مرسدس بزرگ هیکل، 577 اسب وحشی زیر کاپوت کشیده اش به بند کرده و این در حالی هست که GT3 تنها 500 اسب بخار قدرت دارد و به همین علت هست که عملکرد بهتر را در این دوئل در سرعت های بالا از خود نشان می‌دهد.هر چند این قدرت کمتر نمی‌تواند برای راننده 911GT3 سُرخ آتشین، آنقدرها هم مهم باشد

چرا که با پدال گاز تخته شده، کاملا در استراستفر دیوانه وار خود محصور هست و با هر زمان بالا رفتن دنده در ردلاین rpm 9.000، لبخندی حاصل یک رضایت خالص بر چهره اش مینشیند. برای سنجش عیار این ابرژرمن های پرسنین، آزمونی دو روزه را تدارک دیدیم که مسیرهای پهن و مستقیم،

پهنه های لذت بخشی از بیراهه های اتریش، سربالایی و سرازیری های مملو از انواع پیچ های تند و ملایم و رانندگی در شهر را شامل می شد و پایان کار نیز یک ساعت رانندگی تحت فشار در پیست Wachauring در نزدیکی های ملک اتریش بود.

تفاهم در عین تفاوت

هر دو این ابرخودروهای آلمانی، محبوب جوانان شیک میباشند. بالچه عقب های حچیم، چرخ های قطور و ژست پهن پیکر جای هیچ بحثی پیرامون پتانسیل های اسپرتی آن ها باقی نمی‌گذارد. مخصوصا در مورد GTR که رخ جلو وحشی اش، به لطف طرح شبکه آبشاری جلوپنجره کلاسیک موسوم به پانامریکانا، سیار سلطه جو جلوه می‌کند، هر چند نمای عقب قوس دار و ظریفش، تناسبی با این رخ وحشی و سلطه جو ندارد.

پورشه در تازه ترین GT3 خود، طرح چهره 911 را کاملا بازطراحی کرده و این ترکیب بصری رعب آور، قطعا ارزش هزینه اکثر گیت لیفت محور جلو برای جلوگیری از ضربه خوردن زیر پوزه در هنگام عبور از دست اندازها را دارد. جدای از بیشینه سرعت نمونه که برای هردو اتومبیل، 318 کیلومتر در ساعت هست، هم 911 GT3 و هم AMG GTR، شتاب صفر تا 100 زیر 4 ثانیه دارند و مصرف سوخت آن ها نیز مقادیری نزدیک به یکدیگر را نشان میدهد.

همیار 911 GTR اخیر در سریع تر راندن، گستره ای از پیشرفت های های‌تک مانند مکانیسم چرخ های عقب فرمان پذیر، فنربندی تطبیق پذیر، تایرهای بزرگ تر «245/35 ZR20 در محور جلو و 305/30 ZR20 در محور عقب»، اتصالات متحرک موتور و اجزای الکترونیکی پیچیده و پیشرفته هست.

به لطف بهره مندی از 20 درصد نیروی رو به پایین اکثر روی بدنه به نسبت گذشته، کوپه سرخ پورشه به مراتب باریک اندام تر و سبک تر از رقیب سبزپیکر احساس میشود. گرچه GT3 مجهز به گیربکس PDK این رقابت، روی کاغذ هم تقریبا 125 کیلوگرم و سبک تر از GTR هست.

فاصله دو محور و اوورهنگ های کوتاه تر و همین طور، توزیع وزن 40 به 60 روی محورهای جلو و عقب را هم که به این ها اضافه کنید، کاملا مشخص هست که ساخته پورشه، ارائه دهنده چه سطح بالایی از توان عملکردی و مانورپذیری هست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟