شاسی بلند پرچمدار لکسس تغییر نسل می دهد

نسل سوم مدل LX به‌عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس، بیش از یک دهه است که در بازار Store حضور دارد و بنابراین نیاز به تغییر نسل دارد تا بتواند با دیگر اس‌یووی‌های لوکس بازار رقابت کند. حال لکسس کراس‌اوور کانسپتی بنام LF-1 Limitless را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرده که می‌تواند پیش‌نمایشی از نسل کاملاً جدید LX باشد؛ اما لکسس در مورد این کانسپت می‌گوید که LF-1 پتانسیل شکل دادن به آیندهٔ یک کراس‌اوور لوکس را دارد. این در حالی است که LX یک اس‌یووی با ساختار بدنه روی شاسی و استایلی جعبه‌ای شکل است؛ بنابراین فعلاً با قاطعیت نمی‌توان گفت که کانسپت LF-1 Limitless پیش‌نمایش نسل آیندهٔ مدل LX است یا اینکه خود به‌عنوان یک کراس‌اوور لوکس جدید به تولید خواهد رسید.

این کانسپت که طراحی بسیار تهاجمی‌ای دارد، با همکاری مرکز تحقیقات طراحی CALTY در کالیفرنیا طراحی شده است یعنی همان مرکزی که کانسپت تویوتا FT-1 که پیش‌نمایشی از نسل جدید تویوتا سوپرا است را طراحی کرده است. در توصیف طراحی کانسپت LF-1 Limitless گفته شده که مانند فلزی مذاب است که با ریخته‌گری به یک شمشیر ژاپنی تبدیل شده است. همچنین درعین‌حال این کانسپت گام بعدی در زبان طراحی لکسس نیز محسوب می‌شود.

LF-1 دارای 5.01 متر طول، 1.98 متر عرض و 1.60 متر ارتفاع است که این یعنی کمی کشیده‌تر و عریض‌تر از LX است اما ارتفاع آن به میزان قابل‌توجهی کمتر است. فاصلهٔ محوری این کانسپت نیز برابر با 2.98 متر است که به میزان ناچیزی کوتاه‌تر از LX است. همان‌طور که از یک کانسپت انتظار می‌رود، LF-1 روی رینگ‌های بسیار بزرگ 22 اینچی قرار دارد که شخصیت تهاجمی و قدرتمند آن‌را تقویت می‌کند. به‌طورکلی LF-1 دارای طراحی شیک با خط سقفی جذاب است که امیدواریم در نمونهٔ تولیدی تغییر نکند.

در نمای جلویی LF-1 جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف لکسس تهاجمی‌تر از همیشه به چشم می‌خورد که در کنار آن چراغ‌های LED با طراحی فوق‌العاده کار شده است. این چراغ‌ها به همراه چراغ‌های عقب متصل‌به‌هم، به استایل پیشرفته و تکنولوژیک خودرو کمک کرده‌اند. همچنین دستگیرهٔ مخفی درها به همراه عدم وجود آینه‌های جانبی سنتی هم این ویژگی را تقویت کرده است. رئیس مرکز طراحی CALTY آقای «Kevin Hunter» در رابطه با این کانسپت می‌گوید:

«این دیدگاه ما برای نوع جدیدی از خودروی پرچم‌دار است که توانایی‌های یک کراس‌اوور را بدون قربانی کردن عملکرد و لوکس گرایی که در سدان‌های رده‌بالای امروزی دیده می‌شود، ارائه می‌کند».

در داخل خودرو اما نمایی ساده کار شده که کنترلرهای سنتی بسیار کمی در آن دیده می‌شود چراکه در اینجا بیشتر از نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های حرکتی فعال استفاده شده است. صفحه آمپر راننده کاملاً دیجیتالی است که در طرفین آن نمایشگرهای کوچکی به‌عنوان آینه‌های جانبی تعبیه شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر زیبایی کار شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب نیز از طریق دو نمایشگر ارائه شده است. همچنین همان‌طور که از کانسپتی در سال 2018 انتظار می‌رود، LF-1 Limitless هم از توانایی رانندگی کاملاً خودکار بهره‌مند است.

اما لکسس هیچ اطلاعاتی از قوای محرکهٔ این کانسپت ارائه نکرده است. بااین‌حال سازندهٔ ژاپنی گفته است که گزینه‌های قوای محرکه برای کانسپت LF-1 Limitless، مانند نامش بدون محدودیت است؛ بنابراین، این گزینه‌ها می‌تواند شامل هر نوع قوای محرکه‌ای شامل بنزینی، هیبریدی/پلاگین‌هیبریدی، تمام الکتریکی و هیدروژنی باشد. درهرحال LF-1 Limitless یکی از کراس‌اوورهای کانسپت لکسس است که احتمالاً به تولید خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟