مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آغاز شد

مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی (World Solar Challenge ۲۰۱۷) با رقابت بیش از ۴۰ خودرو که توسط دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف از سراسر جهان طراحی و ساخته شده اند، برای طی کردن مسافتی سه هزار کیلومتری در مسیر شهرهای داروین در شمال استرالیا تا آدلاید در جنوب این کشور از امروز به صورت رسمی آغاز شده است.

خودروی هایی که قوانین فنی مسابقات را رعایت کرده و حداقل های ایمنی حرکت در جاده را دارا باشند، جواز حضور در مسابقه را کسب کرده و باید طی ۶ روز به خط پایان برسند.هدف از این رقابت که هر دو سال یکبار برگزار می شود، تشویق تحقیقات بر خودروهای خورشیدی است که امید می رود در آینده ای نه چندان دور وارد بازار Store مصرف شود و حمایت شرکت های صنعتی همچون تسلا موتور از این مسابقات نیز روز به روز در حال افزایش است.

مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه کلاس اصلی برگزار می شود. در کلاس Adventure خودروهای سه چرخ تک سرنشین که ساده ترین طراحی را دارند در کلاس دوم(Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ که قادر به حمل بیش از ۲ سرنشین هستند و ظاهری شبیه به خودروهای شهری دارند، شرکت می کنند.

در سالهای گذشته تیم های هاوین و غزال ۲ و ۳ به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت کرده اند و امسال نیز تیم غزال ۴ از دانشگاه تهران به نمایندگی از ایران برای حضور در این مسابقات عازم کشور استرالیا شده است که متاسفانه به دلیل عدم کسب جواز فنی حضور در مسابقات ، از رقابت ها کنار گذاشته شده است .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟