آزمایش موفق مدل آیرودینامیک بی‌ ام‌ و M4 برای حضور در DTM + عکس

خودروی مسابقه‌ای BMW M4 DTM یک مبارز V8 بسیار آیرودینامیک است. شما از جذابیت آن سیر نمی‌شوید، بهتر است آن را فراتر از این ظاهر جذاب، بررسی کنیم. ماکت M4 DTM، حدود ۶۰ درصد مقیاس ماشین مسابقه‌ای بی‌ام‌و اصلی و یک مدل مورد استفاده برای آزمایش تونل باد است. با این وجود، این خودرو تمام شرایط ماشین در مقیاس اصلی را دارد.
ظاهرا، انجمن آلمانی موتورز اسپرت با تیم‌های DTM برای کم کردن زمان تولید در تونل باد همکاری کرده‌اند. بنابراین در این شرایط، بی‌ام‌و باید برای تولید خوب و باکیفیت این ماشین سخت کار کند. مهندسان آلمانی ۵۰ روز در تونل باد با حداکثر ۱۵ ساعت در روز کار کردند.

 بی‌ ام‌  و
آن‌ها توانستند با استفاده از روش‌های بسیار پیچیده که ما واقعا نمی‌توانیم درک کنیم، به‌طور متوسط هر ساعت یک پیکربندی ماشین را آزمایش کنند. این کوتوله (مدل ۶۰ درصد ماشین) روی یک ربات شش پا نصب شد و آیرودینامیک این خودرو با تلورانس‌های یک‌صدم میلی‌متر گوشه‌های بدنه و سطوح صاف و صیقلی برای موقعیت‌های مختلف رانندگی تنظیم شده است.
بی‌ام‌و می‌گوید:
نسخه قبلی مسابقه‌ای هنوز هم کاملا عالی کار می‌کند؛ اما در تونل باد، دهم میلی‌متر هم محاسبه می‌شود و می‌توان این دهم میلی‌متر را در مسیر مسابقه به دهم ثانیه تبدیل کرد. ویژگی‌های این خودرو بسیار جذاب است؛ اما چشمگیرتر از آن، مدل ۶۰ درصد خودروی بی‌ام‌و M4 DTM است. البته این خودرو را برای اهداف تحقیقاتی می‌خواهیم نه برای گذاشتن روی ربات شش پای کنترل آیرودینامیکی یا حتی تماشای آن در نمایشگاه خودرو.
 بی‌ ام‌  و
برای دیدن این مبارز V8 شما باید DTM امسال را ببینید: آئودی، مرسدس AMG و خودروی بی‌ام‌و M4 از جمله شرکت‌کنندگان در این رقابت جذاب خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟