پل استار برند خودروهای اسپرت الکتریکی می شود

ولوو با جدا کردن برند پُل‌استار (Polestar) و تبدیل آن به شرکتی کاملا مستقل با بازدهی بالا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، گامی بلند در این حوزه برداشته است. این بدین معنا است که تولید نسخه اسپرت خودروهای برجسته‌ای مانند مدل‌های S60 و V60 که تحت برند پُل‌استار تا به امروز تولید می‌شد، به‌زودی خاتمه خواهد یافت. مدل V60 پُل‌استار خودرویی هوشمند و بسیار توانا، به‌عنوان رقیبی جدی برای رقبای هم‌کلاس آلمانی خود به شمار می‌رود.
اما جدای از این حقیقت، خبر ورود پُل‌استار به حوزه خودروهای الکتریکی خبری جذاب به شمار می‌رود. به‌جز تسلا، هیچ خودروساز دیگری تمام تمرکز خود را بر تولید خودروهای الکتریکی قرار نداده است و می‌توان پُل‌استار را دومین شرکتی دانست که تمام وقت، انرژی و منابع خود را صرف توسعه خودروهای الکتریکی خواهد کرد.

هاکان ساموئلسن، مدیرعامل ولوو دراین‌باره می‌گوید:پُل‌استار به‌زودی تبدیل به رقیبی قابل در حوزه تولید خودروهای باکیفیت و با راندمان بالای الکتریکی در بازار Store جهانی خواهد شد. ما به‌زودی قادر خواهیم بود خودروهایی الکتریکی متناسب با نیاز بازار و مشتریان خود در تمامی کلاس‌ها، تولید و عرضه کنیم.
مقاله‌ی مرتبط:

مدل های S60 و V60 ولوو با پیشرانه‌ی ۳۶۷ اسب بخاری

توماس اینگنلات به‌عنوان یکی از مدیران ارشد ولوو، با خروج از این شرکت به سمت مدیرعاملی پُل‌استار منصوب شده که این نشانه تعهد ولوو به پروژه تولید خودروهای الکتریکی است. مدیرعامل جدید پُل‌استار درباره این تصمیم ولوو اذعان داشت: به‌شخصه بسیار خرسند هستم که مسئولیت خطیر و چالش‌برانگیز بازسازی این برند و توسعه خودروهای سفارشی باکیفیت با الهام از تجربه و اشتیاق حاکم بر این کمپانی را بر عهده دارم. فصل جدیدی از برند پُل‌استار آغاز شده است.
ولوو

درحالی‌که پُل‌استار تبدیل به برندی مستقل از ولوو خواهد شد، اما همچنان از تکنولوژی و مهندسی قدرتمند ولوو بهره خواهد برد؛ به‌خصوص که ولوو اخیرا در حوزه خودروهای هیبریدی بسیار فعال و موفق بوده است. ولوو در حال حاضر با استفاده از موتورهای چهار سیلندر مجهز به سیستم کمکی الکتریکی، در حال تلاش جهت تأمین توان حداقل ۴۰۰ اسب بخار برای خودروهای شاسی‌بلند و سدان خود است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟