بررسی محبوب ترین نوع سوبارو +تصاویر

سری لگاسی همان مدل‌های قبلی هستند. مدل 2.5i دارای یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با قدرت 175 اسب‌بخار است و در مدل 3.6R از یک موتور 3.6 لیتری شش سیلندر تخت با قدرت 256 اسب‌بخار برای پیشرانه استفاده شده است. یک سیستم گیربکس متغیر پیوسته اتوماتیک (CVT) با حالت دستی و پدل‌شیفتر همچنان به عنوان تنها گزینه انتقال قدرت باقی مانده و در عین حال، در تنظیمات پردازنده کامپیوتر موتور به منظور واکنش سریع‌تر و ملموس‌تر نسبت به پدال گاز، بازنگری انجام شده است. ضمن اینکه، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه با گشتاور بُرداری به صورت استاندارد در تمام مدل‌های لگاسی به کار گرفته می‌شود. مدل 2.5i در تریم‌های پایه، پرمیوم، اسپورت و لیمیتد، و مدل 3.6R تنها به صورت لیمیتد عرضه می شود.

636219718854481123

جلوبندی لگاسی با اندکی تغییرات به سمت یک چهره متناسب‌تر و اسپورتی‌تر حرکت کرده است. در این طراحی جدید، هواکش‌ها عریض‌تر شده و در ارتفاع پایین‌تری قرار گرفته‌اند و جلوپنجره شش‌ضلعی نیز ابعاد بزرگتری پیدا کرده است. مدل ۲۰۱۸ یک بازنگری در طراحی سپر عقب را نیز تجربه کرده که در آن لوله‌های خروجی اگزوز نیز گنجانده شده‌اند. همچنین طراحی جدید چرخ‌ها و دو طیف رنگی جدید شامل خاکستری متالیک (Magnetite Gray Metallic) و قرمز صدفی (Crimson Red Pearl) نیز به آپشن‌های ظاهری این خودرو اضافه شده‌اند.

در حالی که ایپمرزا و هاچ‌بک یک پلتفرم کاملاً جدید برای مدل ۲۰۱۸ معرفی کرده‌اند، لگاسی همچنان استخوان‌بندی گذشته را حفظ کرده و تنها به برخی تنظیمات در آن اکتفا کرده است. سوبارو در سیستم تعلیق مدل جدید از دامپرهایی استفاده کرده که گفته می‌شود که عملکرد آنها در سواری و لغزش بدنه بهتر از قبل است. همچنین به گفته خودروساز، سیستم فرمان حالت خطی‌تری پیدا کرده و حسّ کنترل در پدال ترمز بهبود یافته است. کابین لگاسی نیز احتمالاً به لطف تنظیمات جدید سیستم پیشرانه، فرم تازه آینه‌های بغل که نویز ناشی از باد را کاهش می‌دهد، لایه نازک عایق به کار رفته در شیشه جلو و ضخامت بیشتر چرخ عقب، از سکوت و آرامش بیشتری برخوردار شده است.

636219718849847923

طراحی داخلی هیچ‌گاه به عنوان نقطه قوّت سوبارو مطرح نبوده است، امّا شرایط تکنولوژی‌های به کار رفته در داخل کابین، با گذشت زمان تغییر پیدا کرده است. به عنوان بخشی از سیستم «استارلینک» که اینک سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کرده، سیستم عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌تازگی اضافه شده‌اند. در حالی که سوبارو در مدل‌های قبلی از یک نمایشگر 6.2 اینچی استفاده کرده، اینک این سرویس‌ها از طریق یک نمایشگر چندرسانه‌ای 6.5 اینچی استاندارد در اختیار راننده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه امکان انتخاب یک گزینه نمایشگر ۸ اینچی (به جای نمایشگر ۷ اینچی در مدل قبلی) برای مشتری وجود دارد. قابلیت اتصال بلوتوثی گوشی تلفن و سیستم پخش صدا، کنترل صوتی از طریق گوشی آیفون، یک درگاه USB و یک ورودی صدای کمکی، از جمله تجهیزاتی هستند که همچنان به صورت استاندارد در تمام لگاسی‌هایی که دارای سیستم استارلینک هستند، ارائه می‌شوند. این در حالی است که آپشن‌هایی نظیر دو درگاه USB در جلو و عقب، امکان سازگاری و هماهنگی با گوشی‌های هوشمند، امکانات سرویس‌های ابری و سیستم ناوبری TomTom در سطوح تریم بالاتر در دسترس قرار می‌گیرند. سوبارو همچنین اعلام کرده که با استفاده از دو میکروفن در داخل کابین، قابلیت تشخیص فرمان‌های صوتی را ارتقا داده است.

636219718849988323

یک کنسول میانی که طراحیِ جدیدی پیدا کرده، پیرامون سیستم چندرسانه‌ای را دربر گرفته است و غربیلک فرمان نیز فرم تازه‌ای دارد. در سطوح تریم بالاتر، دوخت‌های بسیار مناسبی در داشبورد، صندلی‌ها، پنل درها و همین‌طور الگوهای مشکی براق و نگین‌های نقره‌ای را شاهد خواهیم بود. علاوه بر این، یک تم رنگ سوم، «خاکستری» به جمع «مشکی» و «عاج» اضافه شده است.

سوبارو همچنین لیست آپشن تجهیزات ایمنی هوشمند در لگاسی را گسترش داده است. سیستم دوربین و حسگر‌های EyeSight سوبارو در حال حاضر شامل مواردی چون کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش‌برخورد، هشدار انحراف از خطوط، دستیار حفظ حرکت در بین خطوط، تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر می‌شود. امّا در مدل ۲۰۱۸، تجهیزاتی مانند چراغ‌های جلوی انطباقی و نوربالای اتوماتیک (سیستمی که در پیچ‌ها به صورت خودکار فرمان را می‌چرخاند و زاویه چراغ‌های جلو را مطابق با ترافیک تنظیم می‌کند) و سیستم پایش باد لاستیک‌ها اضافه شده است. دوربین استاندارد نمای عقب ، تصویر نمایشگری را تأمین می‌کند که در آن مطابق ورودی‌های فرمان از طرف راننده، راهنمایی‌های لازم در دسترس قرار می‌گیرند.

636219718850269123

در کل، لگاسی ۲۰۱۸، مجموعه‌ای تغییرات کوچک را به خود دیده است. البته با توجه به اینکه لگاسی و در حالت کلی، «سوبارو» سال گذشته میلادی را با رشد آمار فروش به پایان برده، باید گفت که شاید این مدل نیازی به چیزی بیشتر از اینها نیز نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟