چیپس هندوانه خانگی از تنقلات سالم+ طرز تهیه

به گزارش رکنا، اگر از آن دسته افرادی هستید که به میوه‌های خشک علاقه دارید، شاید برایتان جالب باشد بدانید می‌توانید هندوانه خشک شده نیز میان ظرف میوه‌های خشکتان داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

شاید از خودتان بپرسید که لذت خوردن هندوانه در آبدار بودن آن است، چرا اصلا باید این میوه پرآب را خشک کرد؟ در پاسخ باید گفت که برخی از افراد مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی دارند که نمی‌توانند هندوانه را مصرف کنند. برای همین خشک کردن این میوه برای کسانی که با مصرف آن مشکل دارند یا دچار حساسیت می‌شوند مفید است. طرز تهیه چیپس هندوانه را در ادامه ببینید.

در اینجا یک روش آسان برای خشک کردن هندوانه توضیح می‌دهیم. ابتدا یک هندوانه خوب و شیرین را برش بزنید. بهتر است برای راحتی کار کل هندوانه را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را دوباره به قطعات کوچک‌تر برش بزنید.

طرز تهیه چیپس هندوانه

سپس آنها روی سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی پهن کردید قرار دهید. با استفاده از قلمو اسید سیتریک خوراکی را روی هندوانه‌هایی که برش زده‌اید بزنید.

در نهایت هندوانه‌ها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید در دمای ۱۵۰ درجه آب هندوانه گرفته شود و میوه‌ها خشک شود. در این فاصله چند بار به برش‌ها سر بزنید تا به موقع آن را از فر خارج کنید و نسوزد. وقتی که برش‌های هندوانه کاملاً خشک شدند آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کاملاً سرد و خنک شوند. اندازه میوه‌های خشک شده بعد از آبگیری کوچک می‌شوند. بنابراین پس برای تهیه یک کیلوگرم چیپس هندوانه خشک باید حدود ۱۰ کیلو هندوانه تهیه کرد.

طرز تهیه به روش سنتی

به روش سنتی هم می‌توانید هندوانه را خشک کنید.  برش‌های هندوانه را روی یک سبد چوبی بچینید و دقت داشته باشید که به هیج عنوان این برش‌ها با هم برخورد نداشته باشند.

بعد از حدود یک هفته تا ۱۰روز که بستگی به شرایط آب و هوایی دارد؛ هندوانه‌ها خشک می‌شوند.

خواص چیپس هندوانه

    سرشار از فیبر

    منبع وسیع پتاسیم

    حاوی ویتامین A

    منبعی طبیعی برای کلسیم

    مواد مغذی و معدنی

کدخبر: 787195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟