حلواى به مناسب برای عصرانه شما

قبل از هر چیز بگویم که پخت این حلواى خوشمزه صبورى و حوصله زیاد می خواهد، اما نتیجه کار خوشمزه می شود.

به گزارش رکنا ، برای پخت حلوای به ابتدا به را پوست گرفتم و مثل مرباى به خرد کردم و بعد وزن کردم که هشتصد گرم شد.

دو لیوان سرخالی شکر را لابه لای آن ریختم و حدود هشت ساعت گذاشتم تا کاملا آب بیندازد.

بعد از هشت ساعت گذاشتم روی حرارت خیلی ملایم تا حدود دو ساعت تا به کاملا پخته شود و همچنین کمی هم رنگ می گیرد در این مرحله.

با گوشتکوب برقی زدم تا کاملا پوره شود، بعد شصت گرم نشاسته گل که تقریبا یک لیوان سرخالی می شود را داخل ظرف ریختم و یک لیوان هم آب داخلش ریختم تا خیس بخورد.

بعد از اینکه نشاسته حل شد همراه همان آب ریختم در پوره و روی حرارت خیلی ملایم مرتب هم زدم تا غلیظ شود و رنگش هم مثل مربا به تغییر کند. تقریبا دوساعت طول کشید. بعد حدود سه چهارم پیمانه گردوی نگینی خرد شده و یک دوم قاشق مربا خوری هل اضافه کردم و مجددا به هم زدن ادامه دادم.

حالا نوبت ژلاتین است. چهار قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را در نصف لیوان آب سرد حل کردم. وقتی اسفنجی شد روی بخار کتری گذاشتم تا کاملا حل شود سپس ژلاتین ذوب شده و دو قاشق کره را اضافه کردم و مجددا روی حرارت خیلی ملایم هم زدم تا غلظتش طوری شود که رد قاشق محو نشود.

در ظرف پیرکس آب سرد ریختم و خالی کردم تا فقط داخلش کمی مرطوب باشد ، نیازی به چرب کردن و سلفون نیست. مواد را ریختم داخل پیرکس و روی آن را صاف کردم. کمی پشت قاشق را چرب کنید تا راحت تر باشد.

حداقل شش ساعت داخل یخچال گذاشتم، هر چه بیشتر بماند بهتر است.

بعد که خوب سفت شد با چاقوی تیز یک برش بلند زدم و بعد به تکه های کوچک تقسیم کردم، وقتی در ظرف برش زدم، همان تکه بلند را از ظرف برداشتم و روی صفحه سیلکونی کمی پودر نشاسته ریختم و حلوا را رویش گذاشتم و برش های کوچک زدم، بعد هم در ظرف چیدم و بدین ترتیب حلوای پردردسر ما آماده شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟