پای همبرگری با سس قارچ

مواد لازم برای4 نفر

1 کیلوگرم گوشت چرخ شده

1 ق س رب گوجه‌فرنگی

1 عدد پیاز خرد شده

3 حبه سیر خرد شده

6 تا 8 عدد سیب‌زمینی

2تا3 عدد هویج

1 پیمانه نخودفرنگی پخته

2 ق س جعفری خرد شده

به میزان لازم نمک و فلفل

به میزان لازم روغن

مواد لازم برای سس قارچ

4 ق س کره

4 ق س آرد

2 پیمانه شیر

1 پیمانه قارچ ریز خرد شده

1 ق چ نعنای خرد شده

1 ق چ رز ماری خرد شده

به میزان لازم نمک و فلفل

1 در تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از 3-2 دقیقه گوشت چرخ شده را اضافه کرده تفت دهید. نمک و فلفل را هم بریزید. حالا رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و همراه با گوشت تفت دهید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

2 برای تهیه سس قارچ در یک تابه کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی کره آب شد، آرد را اضافه کرده و تفت دهید. حالا به‌آرامی شیر را روی آرد بریزید و به هم زدن ادامه دهید. نعنا، رز ماری، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. حالا قارچ‌های ریز خرد شده را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا کمی غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش کنید.

3 فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و به‌صورت حلقه‌های باریک خرد کنید. هویج را بعدازآنکه پوست گرفتید، ریز خرد کنید.

4 یک ظرف برای فر انتخاب کنید. آن را کمی چرب کنید، سپس مخلوط گوشت چرخ شده را داخل ظرف بریزید و آن را پهن کنید. هویج خرد شده و نخودفرنگی را هم روی گوشت بریزید. حالا سیب‌زمینی‌ها را روی مواد بچینید. در انتها سس قارچ را به‌آرامی روی مواد بریزید.

5 ظرف را حدود 45-40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها کاملا بپزند، سپس آن را از فر درآورده، با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده ، سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟