دستور تهیه یک دسر خانگی/ پودینگ شکلاتی ویژه دورهمی های خانوادگی

 دسر یکی از اجزای جذاب یک سفرۀ غذای اشتهابرانگیز است. اگر یک مهمانی در پیش دارید و وقت تدارک‌دیدن دسرهای پیچیده را ندارید با ما همراه شوید و پودینگ شکلاتی را تهیه کنید. به‌راحتی می‌توانید در کمترین زمان یک دسر لذیذ فراهم کنید.

مواد لازم

شیر کامل: دو پیمانه (۵۰۰ میلی‌لیتر)

خامۀ سنگین (heavy cream): سه قاشق غذاخوری (۴۰ میلی‌لیتر)

شکلات تلخ خرد‌شده: ۵۰ گرم

آرد برنج: یک قاشق غذاخوری (۱۰ گرم)

پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری (۱۵ گرم)

نشاستۀ ذرت: دو قاشق غذاخوری (۲۰ گرم)

نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری

عصارۀ وانیل: یک‌دوم قاشق چایخوری

شکر: نصف پیمانه

شکلات تلخ را کاملاً ریز خرد کنید. در یک ظرف شکر، پودر کاکائو، آرد برنج، نشاستۀ ذرت و کمی نمک را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. شیر کامل را به‌آرامی به این مخلوط اضافه کنید و همزمان با همزن دستی هم‌بزنید تا مواد پودینگ شکلاتی به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

این مخلوط را روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید و همچنان هم‌بزنید تا پودینگ شکلاتی شما غلیظ شود. در این مرحله شکلات تلخ خرد‌شده را نیز اضافه کنید و هم‌بزنید. حالا خامۀ سنگین (heavy cream) را اضافه و کاملاً مخلوط کنید تا پودینگ شما یکدست شود. شعله را خاموش کنید و عصارۀ وانیل را اضافه کنید و کمی هم‌بزنید.

پودینگ را در ظرف‌های مناسبِ سرو بریزید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود. بعد آن را حداقل ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

پودینگ را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن را با فندق یا بادام خرد‌شده یا میوه‌های تازه تزئین و سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟