دستور پخت چیز کیک لیمویی خانگی/دسری برای دورهمی های خانوادگی

مواد لازم:

2 و نیم فنجان بیسکوئیت کرمدار لیمویی خرد شده

2 و نیم قاشق غذاخوری کره آب‌شده

200 گرم پنیر خامه‌ای

1 و نیم فنجان شکر

2 قاشق غذاخوری آرد

4 عدد تخم‌مرغ بزرگ

2 عدد زرده تخم‌مرغ

1 قاشق غذاخوری پوست لیموی رنده‌شده

5 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

2 قاشق غذاخوری خامه ساده

1 فنجان کشک لیمو

رنگ زرد خوراکی

طرز تهیه:

ابتدا فر را روشن کنید تا با دمای حدود 180 درجه سانتیگراد گرم شود. بیسکوئیت‌ها را داخل کیسه‌ای در بسته ریخته و به خوبی آن‌ها را له کنید یا می‌توانید بیسکوئیت‌ها را داخل غذاساز خرد کنید. بعد از خرد کردن بیسکوئیت ها، کره آب‌شده را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید.سینی فر را چرب کنید و مخلوط بیسکوئیت و کره را کف ظرف پخش کنید و آن را به مدت 7-8 دقیقه تا وقتی کمی قهوه‌ای شد داخل فر قرار دهید.

حالا دمای فر را کمتر کرده و روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. پنیر خامه‌ای را با همزن و با سرعت متوسط هم بزنید و بعد از حدود 5 دقیقه آرد و شکر را به آرامی اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کنید و همچنان هم بزنید؛ زرده‌های تخم‌مرغ را هم یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زرد از بین برود. پوست لیمو، آبلیمو و خامه را اضافه کنید.

3 فنجان از مخلوطتان را داخل ظرف بریزید و مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به رنگ زرد کمرنگ درآید. خمیر را روی لایه بیسکوئیتی پهن کنید و مقداری از خمیر زرد رنگ را هم روی آن بریزید و به خوبی پخش کنید.

داخل طبقه مورد نظرتان مقداری آب بریزید و سپس قالب چیز کیک را در آن قرار دهید با اینکار از خشک شدن چیز کیک لیمویی پیشگیری می‌شود. چیز کیک لیمویی را داخل فر با دمای 160 درجه قرار دهید و بعد از حدود یک ساعت و ده دقیقه تا یک ساعت و بیست دقیقه فر را خاموش کرده و بگذارید سینی چیز کیک در حالیکه کمی در فر باز است به مدت 1 ساعت داخل آن بماند.

چیز کیک لیمویی را از داخل فر خارج کنید و حدود 8 تا 24 ساعت آن را خنک کنید. با استفاده از چاقو دورتادور قالب را آزاد کنید و چیز کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظر بگذارید و یک فنجان کشک لیمو را روی آن پخش کنید. (می‌توانید کشک لیمو را دو هفته قبل از درست کردن چیز کیک آماده کنید اما در نظر داشته باشید که حتما در یخچال نگهداری شود).برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟