پاستا پستو با میگو با عطر سیر+دستور تهیه

غذاهای دریایی حرف ندارند به شرط این که با چاشنی‌های خوب و مناسب طعم‌دار شوند. البته بعضی از افراد هستند که ماهی و میگو را بدون اضافه کردن هیچ چاشنی و طعم اضافی‌ای دوست دارند. اما برای کسانی که غذاهای دریایی سخت می‌خورند، مزه‌دار کردن راه خوبی است. پیشنهاد می‌کنیم پاستا پستو با میگو را از دست ندهید.

مواد لازم

یک‌چهارم فنجان دانه تخم آفتاب‌گردان

۲ حبه سیر

۳ فنجان آروگولا

سه‌چهارم فنجان روغن زیتون

۲ قاشق چای‌خوری آبلیمو ترش تازه

دو‌سوم فنجان پنیر رومانو

نمک و فلفل به میزان لازم

۵۰۰ گرم پاستای رشته‌ای

مواد لازم برای طبخ میگو

۵۰۰ گرم میگو

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر

نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پستو با میگو

طرز تهیه پاستا پستو با میگو طعم‌دار شده با سیر

داخل یک مخلوط‌کن برقی، دانه‌های آفتاب‌گردان و ۱ حبه سیر را خوب با هم مخلوط کنید. سپس ۳ فنجان آروگولا را اضافه کنید و دوباره مخلوط‌کن را روشن کنید. روغن زیتون را هم اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه سس کاملا یکدست شود. مخلوط‌کن را خاموش کنید. سپس آب لیمو و پنیر رومانو رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید و سس را داخل یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

یک قابلمه بردارید، داخل آن آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد، پاستای رشته‌ای را اضافه کنید. بعد از حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه، وقتی که رشته‌ها نرم شدند، آن‌ها را آبکش کنید.

هر دو طرف میگو را با ۱ حبه سیر باقی‌مانده، پودر سیر، نمک و فلفل و مقداری روغن زیتون داخل یک تابه سرخ کنید تا کاملا صورتی و ترد شود.

داخل یک کاسه بزرگ، پاستا‌های رشته‌ای را با سس پستو مخلوط کنید. سپس داخل یک ظرف مناسب بریزید. میگو‌ها را هم روی پاستا بچینید. در آخر مابقی پنیر و برگ‌های آروگولا را روی پاستا بریزید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟