کاپ کیک خرما عصرانه ای دلچسب+دستور پخت

مواد لازم

۴۰۰ گرم خرما بدون هسته

سه چهارم لیوان آب

۲ قاشق غذا خوری قهوه فوری

۱ قاشق چایی خوری جوش شیرین

۲ قاشق چایی خوری بکینگ پودر

۷۵ گرم کره

یک و یک چهارم پیمانه آرد

۱ قاشق چایی خوری وانیل

۲ عدد تخم مرغ

برای تهیه این کاپ کیک لازم است خرما، قهوه فوری و آب را با هم مخلوط کنید و آن‌ها راروی حرارت ملایم قرار دهید. اگر خرماهایی که انتخاب کرده‌اید سفت هستند کمی آب بیشتری به آن‌ها اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید تا خرماها کاملا نرم شوند.

ترکیبی که روی حرارت گذاشته بودید را به یک کاسه منتقل کنید سپس کره و جوش شیرین را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را با لیسک با هم، هم بزنید. بعد از چند دقیقه که خرماها کمی خنک شدند تخم مرغ‌ها را دانه دانه به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید سپس آن‌ها را به بقیه مواد اضافه کنید. موادتان را با همزن هم بزنید تا کاملا یک دست شود.

قالب‌هایتان را کمی چرب کنید یا کف آن را با آرد بپوشانید سپس مواد را داخل قالب‌ها بریزید و قالب را به مدت نیم ساعت داخل فری با درجه حرارت ۱۶۰ قرار دهید. بهتر است قالب را در طبقه وسط بگذارید. با یک خلال چوبی میزان پخت کیکتان را بسنجید و هر وقت هیچ ماده‌ای به خلال نچسبید کیکتان را از فر خارج کنید.

کاپ کیک‌ها را از قالب خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند سپس روی آن‌ها را با ترافل و سس شکلات تزیین کنید و از طعم آن لذت ببرید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟