پیتزا مرغ استروگانف+دستور تهیه

طرز تهیه

مواد لازم

۱ بسته پودر خمیر پیتزا

۳۰۰ گرم سینه مرغ

۴۰۰ گرم قارچ

۴ قاشق غذاخوری خامه صبحانه

۲ قاشق غذاخوری سس قرمز

نصف عصاره مرغ

۲ حبه سیر

۴ پیمانه پنیر پیتزا

یک‌سوم پیمانه روغن

یک و نیم پیمانه چیپس خلالی

نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم

طرز تهیه

یک کاسه عمیق برداشته، پودر خمیر پیتزا را درون آن ریخته و مرکز پودر را درون ظرف باز کنید. بر اساس نوع پودر خمیر پیتزایی که استفاده می‌کنید، به مقدار لازم آب و روغن درون کاسه بریزید و شروع به هم زدن کنید تا خمیر صاف و یکدستی به دست آید.

بعد از این که خمیر را چند دقیقه ماساژ Massage دادید، روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت ۱ تا ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا عمل تخمیر انجام شود.

سینه مرغ را خرد کرده و با مقداری کره، نمک، فلفل، ۲ حبه سیر رنده شده و عصاره مرغ تفت دهید سپس خامه را اضافه کرده و اجازه دهید تا خامه قوام آمده و کمی غلیظ شود. قارچ را نیز جداگانه تفت دهید و به مرغ اضافه کنید.

وقتی خمیر پف کرد، آن را داخل ظرفی که کف آن چرب شده پهن کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نیم‌پز شود. سپس خمیر را بیرون آورده و مقداری سس قرمز روی خمیر بریزید. پنیر پیتزا را روی سس ریخته و تا جایی که می‌توانید روی خمیر را با مایه مرغ و قارچ پر کنید.

مقداری چیپس خلالی را روی پیتزا ریخته و پیتزا را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید. در این حین هر چند دقیقه یکبار به آن سر بزنید تا مطمئن شوید پیتزا کاملا پخته شده است. بعد از یک ربع پیتزا آماده است.

 

 

کدخبر: 390902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟