طعم سوپ کدو تنبل با عطر آویشن را تجربه کنید

مواد لازم

کدو‌تنبل کوچک: دو عدد

کدو‌تنبل بزرگ: یک عدد

پیاز: یک عدد متوسط

سیر: سه حبه

آویشن تازه: یک قاشق چایخوری

شیر نارگیل: یک پیمانه

آب یا عصاره مرغ: دو و نیم پیمانه

آب: یک پیمانه

شربت افرا: یک قاشق غذاخوری

جوز هندی: یک‌چهارم قاشق چایخوری

کره: شش قاشق غذاخوری

دانه‌های فلفل قرمز: یک‌دوم قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز هندی: یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده: به مقدار لازم

مقداری مغز تخمه کدو تنبل و جعفری: برای تزئین

طرز تهیه

ابتدا کدو‌تبل‌ها را تمیز بشویید. دو کدو‌تنبل کوچک را برای سرو سوپ کنار بگذارید. قسمت سر این دو کدو‌تنبل را جدا کنید و تخمه‌های آن را بیرون بیاورید.

تخمه‌های کدو‌تنبل بزرگ را بگیرید و آن را به قطعات متوسط خرد کنید. تکه‌های کدو‌تنبل را در یک ظرف مخصوص فر بگذارید. کمی روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و مقداری نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده روی آن‌ها بپاشید. تکه‌های کدو را به روغن زیتون و نمک و فلفل کاملاً آغشته کنید تا مزه‌دار شوند. حالا ظرف را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فری با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کدوها پخته و برشته شوند. اگر کدوی شما خوب نپخت، مدت بیشتری آن را در فر بگذارید.

بعد از اینکه کدوهای شما کاملاً برشته شدند، آن‌ها را در غذاساز یا مخلوط‌‌کن بریزید و له کنید.

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را در آن بریزید. پیاز خرد‌شده را در کره تفت دهید. وقتی پیاز کمی نرم شد، سیر خرد‌شده را اضافه کنید و با هم تفت دهید تا پیاز شما کمی طلایی شود. در این مرحله دانه‌های فلفل قرمز و آویشن تازه را در تابه بریزید و با مواد تفت دهید تا پیاز و سیر، طلایی قهوه‌ای شوند. حالا پورۀ کدو‌تنبل را به مواد اضافه و با هم مخلوط کنید. شیر نارگیل را هم در این مرحله اضافه کنید. آب مرغ و آب را هم به‌ترتیب به سوپ اضافه کنید. سوپ را به‌آرامی هم بزنید تا یکدست شود. فلفل قرمز و جوز هندی را اضافه کنید.

در آخرین مرحله شربت افرا را بریزید و هم بزنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید سوپ کدو‌تنبل شما ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد.

تا سوپ شما آماده می‌شود سراغ آماده کردن کاسه‌های کدو تنبل بروید. داخل کدو تنبل‌های کوچک را با روغن زیتون چرب کنید. کمی نمک و فلفل داخل کدو و به دیواره‌های داخلی آن بپاشید تا مزه‌دار شود. حالا کدوها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر داغ بگذارید تا بپزند.

بعد از اتمام زمان پخت کدو تنبل‌ها را بیرون بیاورید. حالا شما دو کاسه از جنس کدو تنبل دارید. سوپ آماده‌شده را در این کدو‌ها بریزید. با کمی مغز تخمه کدو تنبل، جعفری و شیر نارگیل روی سوپ را تزئین کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟