طرز تهیه پیتزاهای کوچک برای مهمانی دو نفره

مواد لازم

خمیر پیتزای آماده

سس گوجه فرنگی

سس پستو

قارچ

پپرونی

فلفل سبز

گوجه فرنگی گیلاسی

پنیر موزارلا توپی

ریحان تازه

پیاز قرمز

طرز تهیه:

فر را با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن با کم‌ترین ضخامت پهن کنید تا بعد از پخته شدن در فر جای پف کردن داشته باشد.

از یک فنجان فلزی یا شیشه‌ای یا کاتر شیرینی‌پزی برای بیرون آوردن دایره‌ها از خمیر استفاده کنید. از خمیری که پهن کرده‌اید باید بتوانید ۸ یا ۹ دایره بیرون بیاورید.

برای این که خمیر دوباره به هم بچسبد آن را زیر آب بگیرید و دوباره آن را با کمی آرد پهن کنید. دوباره با استفاده از کاتر یا لبه فنجان ۴ یا ۵ دایره دیگر از خمیر بیرون بیاورید. سپس خمیرها را روی سینی فر بچینید و ۷ تا ۸ دقیقه در فر بپزید.

در همین حین موادی را که می‌خواهید روی خمیر بگذارید آماده کرده و پنیر را خرد یا رنده کنید.

خمیر را که حالا باید زیر و روی آن کمی ترد شده باشد از فر بیرون بیاورید، روی آن سس گوجه فرنگی، روغن زیتون، سس پستو یا هر نوع سس دیگری را که می‌خواهید به عنوان زمینه قرار دهید. مواد دیگر را نیز بر حسب سلیقه روی سس بریزید و پنیر را به آن‌ها اضافه کنید. حالا پیتزاها را به فر برگردانید و در حالی که مراقب آن‌ها هستید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه دیگر بپزید. زمانی که پنیر به اندازه‌ای که دوست دارید آب شد پیتزاها را از فر بیرون بیاورید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 356577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟