رشد ۲۸ درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی؛ محمد صادق معتمدیان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی پلدشت در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار کرد: در طول یک سال گذشته روند صادرات از مرزهای استانی رشد چشمگیری داشته و نسبت افزایش ۲۸ درصدی را ثبت کرده است.
وی با تاکید بر موفقیت در اجرا برنامه های پایانه های مرزی گفت: در پایانه مرزی پلدشت نیز شاهد رشد ۱۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۰ هستیم.
معتمدیان افزود: خوشبختانه با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ساماندهی پایانه های مرزی در سال ۱۴۰۱ شاهد توفیقات خوبی درسطح استان بودیم.
وی گفت: در مجموع پایانه های کل استان ۲۹ درصد افزایش صادرات ثبت شده است که این نسبت در بازارچه ها رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.
معتمدیان با اشاره به روند کار در بازارچه های مرزی نیز گفت: در طول یک سال اخیر در بازارچه های مرزی نیز شاهد افزایش ۳۶درصدی صادرات هستیم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر رفع موانع صادرات است افزود: با توجه به اختیاراتی که در سفر ریاست جمهوری به استان تنفیذ شد جلسات متعددی در شورای ساماندهی برگزار شده است که از این طریق پس از شناسایی موانع تصمیمات مهمی در رفع آنها صورت گرفت.
معتمدیان با اشاره به استقرار شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی در مرزها و پایانه ها گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز با تمام توان صادرات مشتقات نفتی را از طریق مرز پلدشت و دیگر پایانه ها ادامه خواهیم داد.
کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟