به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در گفتگوباخبرنگاران اظهارداشت:در حوزه عمرانی 83 پروژه مصوب در استان وجود دارد ودر این راستا مبلغ 69 میلیارد تومان آن استانی بوده که تاکنون 27 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود:احیای مسجد جامع ارومیه در اولویت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی قرار دارد صفری تاکیدکرد:
 این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار دارد و اگر تخصیص یابد بیش از 90 درصد آن تکمیل شده و در این راستا نیز با شهرداری ارومیه توافق شده که تا عید نوروز ساماندهی نسبی به مسجد جامع داده شود.
وی اظهار داشت: همچنین 76 مورد فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و در مرحله ثبت در سامانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت:  52 مجوز برای آغاز احداث واحدها صادر شده و حجم سرمایه‌گذاری آن چهار هزار و 970 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان ساخت :متاسفانه به سبب کمبود فضاهای موزه‌ای تنها 10 درصد داشته‌های استان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و بیشتر آنها در گنجینه‌ها محافظت می‌شوند.
صفری  در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به اینکه تعداد تخت‌ها در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، واحدهای اقامتی، مسافرخانه‌ها و سایر اقامتگاه‌های استان پنج هزار و 166 تخت است تصریح کرد: این تعداد تخت در دو هزار و 183 اتاق قرار دارند.

صفری اظهار داشت: در حوزه گردشگری برای نوروز امسال 100 مورد اماکن اعم از حوزه بناهای طبیعی، تفرجگاه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی آماده حضور گردشگران است.

این مقام مسئول در میراث‌فرهنگی استان همچنین بیان کرد: هم اکنون 274 واحد گردشگری اعم از دفاتر، مراکز تفریحی، سلامت و تندستی و نیز مجتمع گردشگری و هتل در سطح استان وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش 30 درصدی مسافران خارجی ورودی به استان افزود: بر این اساس اگر ورود گردشگران به آذربایجان‌غربی تسهیل شود و زیرساخت‌های استانی در مبادی ورودی توسعه یابد با توجه به موقعیت جغرافیایی، یک مزیت نسبی به شمار می‌رود.

صفری همچنین از افزایش سه برابری بازدید از موزه های استان خبر داد و گفت: امسال تعداد 444 هزار و 570 نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه امسال در 16 شهر استان، بازارچه فروش صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: این بازارچه‌ها در ورودی شهر که دسترسی گردشگران به آن راحت‌تر است برپا می‌شود.
کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟