۴۵۲ واحدطرح نهضت ملی مسکن آماده تحویل به متقاضیان

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی ؛محسن حمزه‌لو در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۸۰ هزار واحد سهم استان از طرح نهضت ملی مسکنطرح نهضت ملی مسکن، ۱۶۰هزار متقاضی برای این منظور ثبت نام که از این تعداد ۳۲ هزار ثبت نام خود را تکمیل و بیش از ۸هزار نفر نیز مبلغ مورد نظر را واریز کرده اند.

وی با اشاره به برنامه مدنظر راه و شهرسازی استان در این خصوص، واگذاری گروهی است خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۵۲ واحد آماده تحویل به متقاضیان است.

وی در خصوص مساکن مهر نیز گفت: طی ۳ سال گذشته ۷ هزار واحد مسکن مهر در استان اتمام یافته است و ۹۸۰ واحد باقی مانده نیز مشکلات حقوقی یا اختلاف با هیات مدیره دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی درخصوص پروژه آزادراه ارومیه به تبریز نیز گفت: این پروژه در ۲+۴ فاز در حال احداث است که بعد از حدود ۳ سال راکد و تعطیلی، با پیگیری‌های انجام شده فعال شده و بزودی قطعات اول و دوم بصورت بزرگراهی به بهره برداری خواهدرسید و بقیه فازها برای عملیات ساخت در حال پیگیری است.

وی در خصوص برخی مشکلات پروژه آزادراه بخصوص وضعیت زباله‌های انباشته شده در این مسیر  اظهار کرد: راهداری متولی این موضوع است.

حمزه‌لو در خصوص کریدور غرب کشور نیز گفت: از ۵۸٠ کیلومتر این کریدور که در استان آذربایجان‌غربی واقع شده، نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده و ۱۳۰ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی به موضوع راه آهن ارومیه به مراغه هم اشاره کرد و افزود: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری، استفاده از ظرفیت راه آهن است که اعتبار ۷هزار میلیاردی برای تکمیل ایستگاه‌های ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب و تکمیل خطوط مد نظر قرار گرفته که ۱۵۰ میلیارد تومان بصورت نقد یا اسناد خزانه تخصیص یافته است ضمن اینکه پیگیر ایجاد اداره کل راه آهن در استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص بزرگراه (بین المللی) ارومیه به سرو نیز گفت: این پروژه سال ۷۴ کلنگ زنی شده و یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهر ارومیه و استان است و هم اکنون نیز زیر بار ترافیکیست و تاثیر زیادی بر تردد ترانزیتی خواهدداشت.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟