۱۳ روستای پلدشت در آینده نزدیک گازدار می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، علیرضا شیخی در شورای اداری پلدشت که با حضوری جمعی از مدیران و معاونین ادارت‌کل استان و اعضای این شورا در فرمانداری شهرستان برگزار شده بود، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: شرکت گاز بسیجی‌وار و جهادی حرکت پروژه‌های گازرسانی خود را پیش می‌برد چنان که اکنون ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به گازدار شدن ۴۴ روستا از ۷۲ روستای پلدشت، افزود: ۱۳ روستای این شهرستان در حال گازرسانی و مراحل پایانی لوله‌گذاری را طی می‌کند. 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه از این ۱۳ روستا، سه روستای محور شوربلاغ شامل شوربلاغ علیا، سفلی و کولوس از ۶۵ درصد پیشرفت برخوردار است، خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه در مجموع ۲۶۰ خانوار با صرف ۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

شیخی ۱۰ روستای دیگر را شامل محور قارقلوق دانست و گفت: این روستاها شامل جمال کندی، نظرخان، قارقلوق سفلی و علیا، قیرکندی، میرزاکندی، قیقاج، شهرک میلاد، شیبلوی عجم و کرد با مجموع ۱۰۶۶ خانوار است.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب دو پیمان شبکه اصلی و خط توزیع به همراه ۱۴ مورد از صنایع در حال انجام است، افزود: برای پروژه مذکور ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: شبکه داخلی این ۱۰ روستا با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است.

شیخی در ادامه با اعلام اینکه ۹ روستای محور بورالان در سه فاز مراحل مطالعاتی انجام شده است، اظهار کرد: این روستاها در آینده نزدیک پیمان سپاری خواهد شد.

به گفته وی، از کل روستاهای پلدشت فقط ۶ روستا بدلیل خانوار پایین و عدم صرفه اقتصادی انجام نشد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟