جلسه رفع سد معبروساماندهی دست فروشان به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

امینیان از شهرداری خواست در اسرع وقت دست فروشان را از سطح شهر جمع آوری کند.

به گزارش رکنا ،وی گفت: باید وانتی ها ونیسانی ها در محل مشخصی جمع آوری شوند ودست فروشان نیز از سطح پیاده روها وخیابانها جمع آوری گردند تا مشکلی برای تردد خودروها وافراد بوجود نیاید‌.

امینیان اضافه کرد: در روبروی مخابرات‌محلی وجود دارد که اکثرمردم آن محل را برای فروش تسبیح ومهر ودیگر اقلام در نظر گرفته اند که متاسفانه در این مسیر پیاده رو کلا مسدود شده وباعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای به رهگذران، خصوصا بانوان ایجاد می کند که مجبور می شوند از خیابان عبور کنند که این ریسک کردن ممکن است در اثر برخورد خودرویا موتورسیکلت به رهگذر باعث شود طرف جانش را از دست بدهد.

فرماندار هشترود تاکید کرد:تعداد دست فروشان در هشترود نسبت به دیگر شهرهای همجوار بیشتر است وباید این علت یابی شود که چرا تجمع دست فروشان در این شهرستان بیشتر از،سایر شهرستانهاست

امینیان متذکر شد:

باید در نظر داشت امروزه متاسفانه شاهد عدم سازماندهی دستفروشان هستیم که این خود می‌تواند مشکلات بسیاری را برای جامعه و این افراد رقم بزند، چراکه باید به خاطر داشته باشیم ساماندهی دستفروشان نه تنها عاملی برای افزایش انضباط شهری خواهد بود، بلکه خود می‌تواند کمک شایانی به افرادی که این شغل کاذب را انتخاب کردند کند، چراکه در شرایط موجود اشتغال خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، بنابراین حال که نمی‌توان برای این افراد اشتغال ایجاد کرد شاید بتوان از طریق ساماندهی آنها تا حد زیادی مشکلات پیش روی دستفروشان را حل کرد.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:

ایجاد سد معبر و اختلال در رفت و آمد عابران در پیاده روها، عرضه محصولات با کیفیت پایین، ایجاد زمینه های بروز تکدی گری، کیف قاپی، جیب زنی و قاچاق مواد مخدر و زشت کردن سیمای فضاهای شهری از جمله آنها است.

امینیان تصریح کرد:

در قوانین کیفری، مجازات خاصی برای دستفروشی در نظر گرفته نشده و نمی توان آن را جرم تلقی کرد، اما می تواند زمینه بروز برخی جرایم را فراهم کند. بر اساس قانون مدیریت خدمات شهری، کسی نباید در معابر، خیابان ها و پیاده روها مشکلی برای رفت و آمد مردم به وجود آورد. همچنین طبق قوانین هیچ فردی نمی تواند بدون داشتن مجوز، اقدام به عرضه محصولات کند. بنابراین با توجه به این موارد قانونی می توان نتیجه گرفت دستفروشی اگرچه جرم نیست اما تخلف است و باید به صورت قانونی با آن برخورد شود.

امینیان یاد آوری کرد:

با توجه به ماده 55 قانون شهرداری ها، این نهاد مسئول برخورد با هرگونه سد معبر تعیین شده است. ( البته در این زمینه می تواند از کمک های نیروی انتظامی ودیگر ادارات مرتبط کمک بگیرد.

 

گلایه فرماندار هشترود از شهرداری به خاطر راکد ماندن طرح تفضیلی شهرهشترود

 

فرماندار هشترود از شهرداران قبلی وفعلی به خاطر راکد ماندن طرح تفضیلی ،از شهرداری خواست این طرح را در اسرع وقت حل کرده وبه سامان برساند.

امینیان اظهار نمود :بنده چهار سال است که در هشترود هستم از بدو ورود از شهرداری خواستم این طرح را اجرا نماید که متاسفانه این طرح در هشترود به صورت لاک پشتی حرکت می کند.وباید شهرداری دراسرع وقت این طرح را به سرانجام برساند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟