جلسه فرمانده پلیس راه آهن خراسانک با رئیس اداره ورزش و جوانان هشترود در خصوص عدم ورود به حریم راه آهن و پیشگیری از تصادفات ریلی

به گزارش رکنا، سروان حیدری فرمانده پلیس راه آهن خراسانک در این جلسه با اشاره به تصادف معلم بازنشسته با قطار در هفته گذشته و موارد مشابه از تصادفات ریلی در شهرستان در سال‌های اخیر گفت: با وجود امکان بروز تصادف و یا حتی خفتگی ناشی از گازهای سمی موجود در فضای تونل، متاسفانه شاهد تردد گردشگران و ورزشکاران از حریم راه آهن و داخل تونل هستیم .

وی افزود: مردم بایستی آگاه باشند که تردد از میانه تونل ممکن است خطراتی را برای آنان به همراه داشته باشد که گاه به قیمت جانشان تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: در تصادفات عابر پیاده با قطار مقصر عابر بوده و هیچ حق و حقوقی شامل عابر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه با فراگیر شدن یک رفتار اشتباه دیگر نمی‎‌توان از تبعات آن جلوگیری کرد، تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا استفاده مسیر جایگزین بجای مسیر تونل و راهن به یک فرهنگ گردشگری در قلعه ضحاک تبدیل شود.

حسین پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با ذکر اینکه علائم بازدارنده به تنهایی نمی‌توانند در فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از تردد و عبور از داخل تونل مفید واقع شوند، گفت: در این مورد بخصوص باید با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تذکر به گردشگران و ورزشکاران و با هوشیار ساختن آنان در خصوص مشکلات و تبعات جبران‌ناپذیر عبور از داخل تونل‌ مانع از تکرار این رفتار اشتباه شد.

 به گزارش رکنا، حجت حسین پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان هشترود از کلیه ورزشکاران و جوانان خواست با رعایت قوانین و مقررات تونل باعث انتقال مسئولیت، تصمیم‌گیری و تقویت تعهد اجتماعی گردشگران گردیده تا فرهنگ غلط عبور از داخل تونل در مسیر قلعه ضحاک فراموش و احساس مسئولیت در قبال جان خود و دیگران جایگزین آن گردد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟