خبرنگاران رابطان مردم ومسئولان هستند

به گزارش رکنا، فر ماندار هشترودگفت: خبرنگاران هشترود از جمله خبرنگارانی هستند که در حوزه های مختلف دغدغه دارند ودر جهت  وپیشرفت منطقه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

امینیان از مردم و مسئولان خواست که قدر خبرنگاران را بدانند وتعامل نزدیک داشته باشند.

فرماندار هشترود در ادامه به توسعه منطقه پرداخت وگفت:خبرنگاران می توانند در جهت پیشبرد وپیشرفت وتوسعه منطقه به مسئولان راهکار نشان دهند تا مسئولان نیز از این طریق در جهت عمران وآبادانی منطقه بکوشند.

نماینده دولت در هشترود در ادامه به توسعه فرهنگی پرداخت وافزود:در جوامع اولویت توسعه فرهنگ است وهیچ جامعه ای بدون توسعه فرهنگی به دیگر توسعه ها دست نمی یابد.

امینیان خاطر نشان کرد:با این حال به نظر می رسد بدون ایجاد بستر مناسب فرهنگی نمی توان بدنبال تحقق توسعه در ابعاد دیگر جامعه بود. از این روی طی سال های اخیر مفهوم توسعه فرهنگی مورد توجه بسیاری از مجامع جهانی از جمله یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) قرار گرفته است.

براین اساس مفهوم توسعه فرهنگی توسط سازمان یونسکو در دهه 60 میلادی در جهان رواج یافت. این سازمان طی جلسات گوناگونی شرایط توسعه موزون و آگاهانه را به صورت برنامه ریزی آموزشی، سیاست فرهنگی و سیاست اطلاعاتی در دستور کار خود قرار داد. این مفهوم تا آنجا برای یونسکو با اهمیت بود که دهه 1987 تا 1997 میلادی توسط این سازمان به عنوان دهه توسعه فرهنگی نامیده شد.

فرماندار هشترود تاکید کرد: اکنون فقط هویت فردی، گروهی و اجتماعی انسان ها نیست که ماهیت فرهنگی دارد، بلکه انواع فعالیت های اجتماعی، فراغتی، سیاسی و حتی اقتصادی انسان ها نیز جنبه فرهنگی پیدا کرده است، به طوری که به جرات می توان گفت، سبک زندگی انسان ها و انواع فعالیت های آن ها فرهنگی هستند

سگهای ولگرد ودست فروشی معضلی برای شهر هشترود

فرماندار هشترود در ادامه به سؤال خبرنگار رکنا درمورد سگهای ولگرد ودست فروشان که باعث سلب آسایش مردم شده اند نیزپرداخت وکفت: جمع آوری سگهای ولگرد طبق قانون برعهده شهرداری است واین اداره وظیفه دارد که سگهای ولگرد وبی صاحب راجمع آوری نماید که متاسفانه طبق گفته مسئولین شهرداری زنده گیری سگها هزینه هنگفتی بر عهده شهرداری می گذارد ولی قبلا سگها را معدوم می کردند که قانون با کشتن سگها نیز مخالفت نمود.

فرماندار هشترود در ادامه پیشنهادی به شهرداری داد واظهار نمود:شهرداری می تواند با یک یا چند دامپزشک قرار داد ببندد وبعداز اینکه سگها را زنده گیری کردند این حیوانات توسط دامپزشکان معاینه شوند اگر بیماری خاصی داشتند وبا دارو ودرمان خوب می شوند که هیچ واگر بیماری آنها باعث می شود که در جامعه مشکل بوجود آید توسط همین پزشکان معدوم گردند.وآن دسته از سگها هم که هیچ مشکلی ندارند پلاک کوبی شوند ورها سازی بشوند تا مردم بدانند که این سگها هیچ مشکلی ندارند .

 

دست فروشان وسد معبر کنندگان ساماندهی شوند.

امین امینیان از شهرداری خواست که دست فروشان وسد معبر کنندگان را در اسرع وقت سروسامان دهد چون این افراد با سد معبر هم پیاده روها را اشغال نموده اند وهم قسمتی از خیابانها را،ورفت وآمد مردم را دچار مشکل نموده اند .وباعث ناراحتی اهالی شده اند .

امینیان متذکر شد :اصناف حق دارند که از دست دست فروشان ناراحت بشوند چون دست فروشان نه کرایه مغازه می دهند ،نه عوارض پرداخت می کنند ونه مالیات می پردازند وبا بساط در کنار خیابانها وپیاده روها مانع کسب اصنافی که هم پروانه کسب دارند وهم تمام مواردقانونی را رعایت می کنند شده اند.پس لازم است شهرداری به این معضل هم توجه ویژه داشته باشد.

 

شهردار نباید در مقابل انتقاد اصحاب رسانه از عملکردش ناراحت شود

امین امینیان گفت:خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم ومسئولین هستند وطبق رسالتی که دارند وظیفه آنها رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین است و در این میان مسئولین نباید از انعکاس اخبار ومشکلات شهرستان یا منطقه ناراحت شوند.

 

شهرداری نباید خرابی دستگاهها را بهانه ای برای عدم بازگشایی خیابانها ومعابر اعلام نماید

فرماندار هشترود از شهرداری خواست که خرابی دستگاهها وماشین آلات را نباید بهانه ای برای عدم بازگشایی مسیر ها وخیابانها عنوان نماید و از هرراه ممکن به بازگشایی معابر اقدام کند.

شهردار هشترود به مسائل اجتماعی اهمیت نمی دهد

فرماندار هشترود در ادامه با تشکر از زحمات شهرداری در عمران وآبادی شهر نیز گفت:شهردار هشترود آنقدر که به مسائل عمرانی اهمیت می دهد به مسائل اجتماعی ارزش قائل نیست وتمام فکر وذکر شهردار هشترود عمران وآبادی شهر است وباید شهرداری در کنار عمران شهر به دیگر مسائل نیز بپردازد ودر مسائل فرهنگی واجتماعی نیز مشارکت چشمگیری داشته باشد.

‍ ‍ بیمارستان امام حسین (ع)هشترود به تجهیزات جدید مجهز می شود/اکثر لوازمات ودستگاههای آزمایشگاهی این بیمارستان کهنه وجوابگوی نیاز امروز مردم نیست.

 فرماندار شهرستان هشترود گفت: در دیدار با دکتر نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز قول خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان گرفته شد و امیدواریم تا چند ماه آینده این دستگاه نصب و راه‌اندازی شود.

با نصب و راه‌اندازی این دستگاه مردم شهرستان مجبور به رفتن به دیگر شهرستان ها نخواهند شد.

وی افزود: همچنین ارتقای تجهیزات بیمارستان از جمله دستگاه جدید و بروز سونوگرافی و تجهیزات بروز آزمایشگاهی هم در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار هشترود در ادامه از جذب متخصصان داخلی ، جراحی ، زنان و بیهوشی خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه با وجود آمبولانس در این بیمارستان با مشکل راننده مواجه بودیم که این مشکل هم با بکارگیری راننده آمبولانس تا یکماه آینده حل خواهد شد.

امینیان ادامه داد: درمانگاه خورجستان هم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تامین مالی شد و تا آخر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی بیان کرد: با قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز استحکام سازی بیمارستان امام حسین(ع) هشترود و ارتقای درجه این بیمارستان جهت قرار گرفتن در کنار آزاد راه پیامبر اعظم(ص) ، جاده قدیم تبریز تهران و جاده ترانزیت هشترود - مراغه در دستور کار قرار گرفت.

وی احداث مرکز درمان بستر در شهر نظرکهریزی و کنار آزاد راه هشترود مراغه را ضروری دانست و خواستار احداث این درمان بستر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟