۹ هزار تن سیب‌زمینی در هشترود برداشت می‌شود

به گزارش رکنا، مجید احمدی در گفتگو‌باخبرنگاران با اشاره به اینکه کاشت سیب‌زمینی در هشترود از اردیبهشت ماه و برداشت آن از اوایل پاییز شروع می‌شود، افزود: برداشت سیب‌زمینی در این شهرستان تا اواسط آبانماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در شهرستان رقم «آگریا» و مابقی از ارقام متفرقه همچون «جِلی»، «فونتانه» و «ساتینا» است.

وی میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان را ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: میانگین تولید در هر هکتار در صورت «استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ» و «روش کاشت مکانیزه به شیوه سه‌ردیف با ۲ نوار تیپ»، تا ۱۰۰ تن افزایش می‌یابد.

به گفته وی طی سال جاری «استفاده بهینه از کودهای دامی، شیمیایی و ریزمغذی‌ها»، «بهره‌گیری از ارقام اصلاح‌شده و ضدعفونی شده» و «کنترل علف‌های هرز» و «مبارزه با آفت‌ها و بیماریها» در زمان مناسب باعث شد تا عملکرد کمی و کیفی محصول سیب‌زمینی هشترود افزایش پیدا کند.

لازم به توضیح است که سیب‌زمینی هشترود به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا از شهرت منطقه‌ای برخوردار است تا جایی که گاهی محصول سایر مناطق نیز در بازارهای مصرف با عنوان سیب‌زمینی هشترود به فروش می‌رسد.

هشترود دارای ۱۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود که عمده آن گندم است و بر همین اساس هشترود به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟