جلسه شن وماسه به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا وی ادامه داد: ما میخواهیم که  کارگاه های ماسه شویی در سطح منطقه سروسامان بگیرند متاسفانه هیچ اقدامی از سوی اداره صمت دراین باره انجام نمی گیرد.واین کوتاهی اداره صمت باعث شده است که متصدیان کارگاه های شن وماسه نیز سو استفاده کرده  وهر طور میخواهند مصالح را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

کارگاه هایی که پروانه بهره برداری ندارند باید جمع آوری گردند.

امین امینیان از اداره صمت خواست کارگاههایی که پروانه بهره برداریشان باطل شده است واقدام به تمدید نکرده اند باید هرچه سریعتر جمع آوری شوند واز هرگونه برداشت مصالح از سوی این کارگاهها جلوگیری بشود.

کارگاههایی که در بستر رودخانه هستند باید تعطیل شوند.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه اکثر کارگاهها ماسه شویی در بستر رودخانه ها ایجاد شده اند وبرداشت مصالح از این رودخانه ها باعث شده که تراز رودخانه تا دومتر پایین بیاید واینکار موجب شکایت کشاورزان منطقه به علت نرسیدن آب به باغات شده اند که این موضوع در جای خود بسیار نگران کننده است .چون برداشت مصالح از رودخانه ها باعث از بین رفتن محیط زیست شده وچرخه زیست محیطی را هم برهم می زند .

به اداره صمت دوماه فرصت داده بودیم که کلیه نواقصات کارگاه های ماسه شویی ها را بررسی وبه فرمانداری گزارش نمایند‌.

امینیان در ادامه جلسه به فرصت دوماهه به اداره صمت نیز پرداخت وافزود:در تاریخ ۱۰خرداد ماه جلسه ای که برگزار شد به اداره صمت دوماه فرصت دادیم که با بازرسی از کلیه ماسه شویی های منطقه کلیه ضوابط ها بررسی کرده وبه فرمانداری گزارش نمایند که متاسفانه بعداز گذشت سه ماه اداره صمت در این مورد نیز هیچ اقدامی نکرده است.

برداشت از رودخانه کلقان چای خلاف قانون است.

فرماندار هشترود ادامه داد:برداشت هرگونه مصالح از رودخانه کلقان چای خلاف قانون است واگر هم برداشتی صورت گرفت باید در حوزه لایروبی باشد وغیر از آن هرگونه برداشت ممنوع است.

کارگاه های ماسه شویی باید مسئول فنی داشته باشند.

فرماندار هشترود از کارگاههای ماسه شویی خواست که حتما برای کارگاه خود مسئول فنی دارای مدرک مرتبط استخدام کنند و در موقع فروش مصالح این مسئول فنی در کارگاه حضور داشته باشد.ومتصدیان کارگاه ها ملزم به ارائه فاکتور وهمچنین باسکول در کارگاه هستند ودر قبال هر آن چه می فروشند موظف هستند به خریدار فاکتور ممهوربه مهر کارگاه را هم بدهند.واگر کارگاهی چنین نکند خلاف کرده وباید با ضوابط وقوانین مربوطه به دستگاه قضا معرفی شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟