دیدار روسای ادارات با امام جمعه هشترود به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

به گزارش رکنا:امام جمعه هشترود در این دیدار گفت:گرامیداشت هفته دفاع مقدس تجدید میثاق با جا نفشانانی است که برای حفظ آرمان‌های سید الشهدا (ع) جان بر کف، همه هستی خویش را در طبق اخلاص گذاشتند تا خط سرخ آل محمد (ص) که نماد درخشش و پویایی حق و حقانیت است تا قیام حضرت حجت (ع) امتداد یابد.

وی ادامه داد:دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران، نمادی از فرزانگی ملت سرفرازی است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند. زیباترین فصل این فرهنگ،خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

یکی از مقاطع سرنوشت سازی که ملت رشید ایران هوشمندانه در آن حضور یافت و سهم مهمّی در رسالت تاریخی خود ایفا نمود، دوران «دفاع مقدس» بود.

بصیرت افزایی و دشمن شناسی؛ دستاورد مهم دوران دفاع مقدس بود

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان در ادامه به تجاوز صدام ملعون به ایران اسلامی اشاره کرد وگفت:

تجاوز گسترده رژیم بعث به خاک ایران سبب شد تا مردمان این دیار کهن متحد و به دور از گرایش های قومی و زبانی خود را برای دفاعی همه جانبه علیه دشمن مهیا سازند و آنان را وادار به عقب نشینی کنند. آنها با بصیرت و هم افزایی ملی به شناخت حقیقی تجاوزگران نایل شدند و در مسیر استکبارستیزی گام برداشتند.

کشورهای استعمارگر که با پیروزی انقلاب اسلامی، برقراری حاکمیت اسلام و پیاده شدن قوانین الهی را تهدیدی جدی برای خود می دانستند، به منظور ضربه زدن به نظام و جلوگیری از پیشرفت ایران، صدام را به جنگ با کشورمان تشویق کردند و به پشتیبانی از آن پرداختند تا اینکه سرانجام رژیم بعث در 31 شهریور 1359 خورشیدی به خاک ایران حمله کرد. با توجه به این موضوع تمام قشرها، اقوام و ادیان گوناگون به مبارزه با متجاوزان همت گماشتند و در نهایت پیروز اصلی این نبرد نابرابر لقب گرفتند و با دفاع از هویت دینی و ملی، پرچم عزتمندی و افتخار این مرز وبوم را در جهان به اهتزاز درآوردند.

جعفریان متذکر شد: صدام در مقابل دوربین ها با پاره کردن قرارداد الجزائر قول داد که تا سه روز در تهران مصاحبه کند .

ولی این یک خیال واهی وتو خالی بود که صدام در سرش می پروراند چون از قدرت مردم ایران اسلامی خبر نداشت  که همین مردم در طول هشت سال دفاع مقدس با ایثار وفداکاری خود در مقابل صدام وکلیه جهان که از صدام حمایت می کردند ، ایستادگی کردند ونگذاشتند که حتی یک وجب از خاک این کشوراسلامی به دست اجانب بیفتد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟