برخورد با خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی

 عباس نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اضافه شدن مصادیق مجرمانه محیط زیستی جدید در فضای مجازی گفت: با همکاری پلیس فتا و حمایت‌های دستگاه قضایی استان فضای مجازی به شدت رصد و با متخلفین برخورد می‌شود و دیگر این فضا برای تخلفات زیست محیطی امن نیست.

به گزارش رکنا، او افزود: هرگونه عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون پروانه از طریق فضای مجازی و همچنین ترغیب دیگران  به شکار و صید جانوران وحشی بدون پروانه در فضای مجازی جزو مصادیق مجرمانه محسوب می‌شود.

عباس نژاد اضافه کرد: خرید، فروش و صدور پرندگان شکاری از طریق فضای مجازی نیز ممنوع است.

او گفت: با همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی استان فضای مجازی همچنان در مسیر سالم‌سازی از تخلفات حوزه حیات وحش و حیوانات قرار داشته و این فضا برای متخلفان بیش از پیش ناامن شده است.

غفاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هشترود هم از دستگیری فرد متخلف در شهرستان هشترود که اقدام به خرید و فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی می‌کرد خبرداد.

غفاری گفت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در پی گزارشات واصله مبنی بر نگهداری و خرید فروش پرندگان شکاری از طریق فضای مجازی، پس از شناسایی فرد مورد نظر به عنوان خریدار با فرد متخلف وارد معامله شدند و با اخذ حکم دادستانی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی، عامل خرید و فروش پرنده شکاری را دستگیر کردند.

او افزود: در جریان این دستگیری، یک بهله پرنده شکاری سارگپه کشف و ضبط شد و متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟