برگزاری سومین کنگره شعر محرم تبریز در شهریور ماه سالجاری

به گزارش رکنا  حامد شبخیز با اعلام این خبر گفت : کنگره شعر محرم تبریز امسال سومین دوره خود را برگزار می کند ، در دوره های  گذشته استقبال گسترده شعرای اهل بیت علیهم السلام از استانهای شمالغرب کشور ، دست‌اندرکاران کنگره را در تداوم آن مصمم ساخته است .

وی افزود : هدف از برگزاری کنگره نشر و ترویج فرهنگ نورانی عاشورا و سیره حضرات معصومین با لسان شعر می باشد .

شبخیز ادامه داد : یکی دیگر از اهداف کنگره ، پرداختن به وقایع نهضت عاشورا و پیوند دادن آن با وقایع جهان اسلام در عصر حاضر است که در فراخوان کنگره به این نکات اشاره شده است .

مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : شاعران عزیز  استانهای شمالغرب کشور آذربایجان شرقی  ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان می توانند اشعار خود را درباره همه موضوعات عاشورایی ( وقایع، رویدادها، شخصیت ها، حماسه ها و ... ) به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.آنچه برای دبیرخانه کنگره اهمّیت دارد، انعکاس موضوعات روز جهان اسلام با عنایت به اصل « کل ارضٍ کربلا و کل یومٍ عاشورا » در شعر عاشورایی است. بر این مبنا تلفیق موضوعات مهمّی مانند: ( ارزشهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، مدافعان حرم،دفاع مقدس ، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریّه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت ، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و.... ) با وقایع و رویدادهای عاشورایی مورد نظر خاص کنگره می باشد

وی در پایان به شرایط شرکت در کنگره اشاره کردو گفت : با پیشنهاد و نظر اساتید عرصه شعر آیینی ، اشعار شاعران جوان مورد توجّه خاص کنگره می باشد.و حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر 5 قطعه شعر در قالبهای مختلف می باشد. و شاعران عزیز می توانند تا پایان روز ۲۲ شهریور ماه سال جاری اشعار خود را  به شماره همراه 09143320179 از طریق تمامی پیام رسانهای فضای مجازی ایتاَ ، سروش و....ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های   : 09355388063- 04133292140-04133305794  تماس پیدا بکنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟