در بکار گیری مصوبات ادارات جدیت نشان دهند

به گزارش رکنا وی ادامه داد:با توجه به کمبود آب بعضی از افراد مجبور می شوند در برداشت آب غیر قانونی عمل کنند باید در این مورد ادارات مرتبط در این مورد آگاه باشند ونگذارند که افراد از منابع آب غیر قانونی استفاده کند.

فرماندارهشترود تاکید کرد:همه ما وظیفه داریم ازمنابع ومخازن آبی به اندازه مصرف کنیم چون لازمه زنده ماندن انسانها وحیوانات وگیاهان بستگی به آب دارد اگر آب نباشد در عرض چند سال با خشکسالی روبه رو خواهیم شد.

نماینده عالی دولت درهشترود متذکر شد:کاشتن هندوانه الان به صرفه نیست چون این محصول هم آب فراوان می خواهد وبالطبع به اقتصاد کشور نیز چندان کمک نمی کند.

امینیان از افرادی که در کار کاشت  داشت وبرداشت محصولات صیفی هستند خواست که گیاهان دارویی را در اولویت قرار دهند وازاین محصولات بکارند هم بازده خوبی خواهند داشت وهم بهره وسود فراوان برداشت خواهند نمود وهم به اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:همه مسئولین ومتولیان امر باید در یک موضوع هم نظر باشند که آب در حال کم شدن است واین مسئولان باید با هم اندیشی وهم فکری در جهت کاهش مشکلات کمبود آب گام های خوبی بردارند.

امینیان از مردم وهمشهریان خواست از مصرف آب در جاهایی چون شستن پیاده روها ،آبیاری باغات وباغچه ها وصیفی جات از آب شرب خانگی استفاده نکنند چون این مصرف باعث می شود به افراد دیگر آب نرسد  ومنطقه با کمبود آب برخوردار خواهد شد.

امین امینیان در ادامه به کمبود جدی آب در کل جهان ومنطقه نیز اشاره کرد: اگر در مصرفمان صرفه جویی نکنیم در آینده با مشکل جدی آب رو به رو خواهیم شد وآیندگان از کم بود آب در مضیقه خواهند بود.وشاید حتی قطره ای آب هم برای خوردن پیدا نشود چون همه چی به بارندگی بستگی دارد وبا توجه به نقشه ها والگو های بارندگی های امسال با سالهای گذشته مشخصا با کمبود بارشها مواجهیم.

امینیان از رئیس اداره آب وفاضلاب هشترود به خاطر نصب کنتورهای حجمی به تعداد ۸۴فقره در روستاهای هشترود  تشکر کرد وادامه داد :این اداره با چنین کاری در جهت کنترل مصرف برق با کنتور حجمی نقش بسزایی در مصرف بهینه  اب ایفا نموده است.

امینیان در آخر ضمن تشکر از کلیه مسئولان که در جهت حل مشکل آب منطقه تلاش می کنتد تشکر کرد وافزود: از جمله راهکارهای مناسب در مصرف صحیح آب شرب خانگی کنترل لوله‌ها، اتصالات و شیرهای آب به طور مرتب جهت جلوگیری از هر گونه هدر رفت آب، کاهش زمان استحمام و استفاده از سردوش کم مصرف، جلوگیری از باز نگه داشتن شیر آب در زمان استحمام، اصلاح صورت و مسواک زدن، استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرف شویی و لباسشویی، جلوگیری از مصارف غیر ضروری همچون شستن حیاط، ماشین، کوچه و معابر، عدم آبیاری فضای سبز با آب شرب، عدم استفاده از آب جهت یخ زدایی گوشت و مواد غذایی منجمد،  نگهداری آب در یخچال جهت جلوگیری از باز گذاشتن طولانی مدت شیر آب می باشد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟