مدیرآموزش وپرورش شهر نظر کهریزی در گفتگو با رکنا اهداف کلاسهای تابستانی را تشریح کرد

به گزارش رکنا وی گفت: بهبود فرآیند آموزش های ارائه شده در طول سال تحصیلی، جبران نارسایی ها و کاستی های درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، کاهش افت تحصیلی دانش آموزان، کاهش انتقال تعداد دروس باقی مانده دانش آموزان برای سال های بعد، کاهش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان و بهبود نرخ فارغ التحصیلی دانش آموزان را از اهداف برگزاری کلاس های تابستانی دانست.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی ادامه داد: کلاس های تابستانی دانش آموزان متوسطه دوم در چارچوب سیاست های مصوب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در مناطق آبی و زرد به صورت حضوری و در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی به صورت مجازی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام و انتخاب واحد دانش آموزان در سامانه pada.medu.ir در نیمه اول تیر و زمان تشکیل کلاس های حضوری و مجازی در نیمه دوم تیر تا پایان مرداد ۱۴۰۰ است.

حسن زاده با بیان این که علاوه بر دانش آموزانی که درس افتاده دارند بقیه دانش آموزان هم برای تقویت بنیه علمی خود می توانند در این کلاس ها شرکت کنند، گفت: برنامه آموزشی این دوره ۶ هفته است و امتحانات هم در نوبت شهریور ماه برگزار می شود.

مدیریت آموزش وپرورش نظرکهریزی تصریح کرد: مزایای این دوره بهره مندی دانش آموزان از نمره مستمر در کلاس های تابستانی است که دانش آموزان واحد مانده می توانند تا ۳۵ واحد که ۱۰ واحد بصورت حضوری و ۲۵ واحد بصورت مجازی انتخاب نمایند و در کلاس ها شرکت نمایند.

حسن زاده در پایان تاکید کرد: کلاس ها در دو پایگاه (پایگاه دبیرستان شبانه روزی آیت الله خامنه ای برای پسران و پایگاه دبیرستان شبانه روزی فاطمه الزهرا برای دختران) برگزار خواهد شد و حتما از دبیران مجرب آموزش و پرورش منطقه استفاده خواهد شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟