جلسه کمیته راهبری پایاب سد سهند در اتاق جلسات فرمانداری تشکیل شد

به گزارش رکنا،امین امینیان در این جلسه خواستار اتمام پروژه طرح پایاب سد سهند در اسرع زمان شد وگفت:به خاطر اینکه تبصره ۱۹آماده نشده بود در برگزاری جلسه وقفه حاصل شد باید این جلسه زودتر برگزار می شدولی به علتی که گفته شد این جلسه به این روز موکول گردید.

وی از مجری پایاب سد سهند به خاطر اینکه در پیشرفت پروژه جدیت نشان نمی دهد گلایه کردوگفت:جریان طرح طبق تفاهم نامه باید در این پروژه جدیت نشان دهند ولی متاسفانه آنچنان که دستگاههای متولی باید در کار خود کوشا باشند جدی نیستند .واین پروژه باید تا حال تمام شده بود که نشده است.

امینیان تصریح کرد: در سال ۹۹.۹۸سه میلیاردتومان پول برای این طرح هزینه شده است ولی گاها دیده می شود که کل کار پروژه در یک کار جزئی می ماند مجریان طرح نباید سر یک مشکل کوچک پروژه را تعطیل نمایند وسعی در برطرف کردن مانع باشند و. اینها مشکلاتی است که باید حل شود چون این پروژه مستقل هستند ونباید باپروژه های دیگر تداخل پیدا نکند .چون ما باید به این پروژه باید به صورت پایلوت نگاه کنیم که متاسفانه چنین نیست.

نماینده عالی دولت در هشترود بیان نمود: ما انتظارمان این است که هر مانعی که باعث می شود جلو پیشرفت پروژه به بن بست برسد فورا متولیان امر در حل بن بست تلاش نموده ونگذارند یک مانع ناچیز جلوی عملیات پروژه را بگیرد که باید بگویم متاسفانه مجریان امر در این کار کوتاهی کرده اند.وباید با افرادی که در پیشرفت این پروژه مانع تراشی می کنند از طریق قانون برخورد شود . واحساس مسئولیت مجریان در مقابل این کارباعث می شود پروژه در سریعترین زمان به بهره برداری برسد.

فرماندار هشترود در ادامه از رئیس بانک کشاورزی خواست که در پرداخت مابقی اعتبار این پروژه را کمک‌کند تا پیمانکار بتواند بقیه کارهای پروژه را به اتمام برساند ،وی به صاحبان اراضی یک هفته مهلت داد تا در عرض یک هفته برای امضای تفاهم نامه به بانک مراجعه نمایند وقرارداد را امضا نمایند ،در صورت عدم امضا در موعد مقرر کلیه طرح جمع آوری وطرح تعطیل شود.

امین امینیان تاکید کرد:اگر امورات باقیمانده را مجریان طرح در اسرع زمان انجام دهند از بانک پول خواهند گرفت یعنی پول در مقابل کار پرداخت خواهد شد در غیر این صورت ریالی پرداخت نخواهد شد.

امینیان از پرداخت ۶میلیارد وپانصد میلیون تومان توسط،بانک کشاورزی بابت این پروژه خبر داد و گفت: مابقی اعتبار نیز طبق قرار داد پرداخت خواهد شد‌. به شرطی که مجریان طرح به تفاهم نامه ای که بسته شده است درست عمل نمایند.

این مقام مسئول در هشترود خاطر نشان کرد: نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی نیز باید سعی نماید تا اعتبار تبصره ۱۹را از سازمان برنامه وبودجه دریافت نماید چون در صورت عدم دریافت این تبصره مردم خیال می کنند که مسئولین در کارشان بدقولی کرده اند .واین به ضرر همه مجریان ومتولیان پروژه خواهدبود.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:عملکرد مجریان طرح در ۱۰۰۰هکتار خیلی اهمیت دارد وتبصره ۱۹اگردر اسرع زمان تخصیص یابد قرارداد بسته خواهد شدوان موقع خیلی از مشکلات خود به خود حل خواهدشد‌.

فرماندار هشترود در آخر به تشکیل تعاونی ها نیز پرداخت وگفت: مهمترین کاری که از این پروژه برداشت خواهیم کرد تشکیل تعاونی ها است

که باید در سریعترین زمان این طرح به اتمام برسد تا بتوانیم به منظوری که از اجرای این پروژه داریم برسیم. وی اظهار امید واری کرد که تا پایان فصل بهار مابقی کارهای پروژه جمع گردد وهمه مشکلات آن نیز بر طرف شود.چون این پروژه واقعا نیاز منطقه می باشد وباعث رشد اقتصادی شهرستان در زمینه های کشاورزی وغیره خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟