اجرای طرح کاداستر جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی در 130هزار هکتار از اراضی هشترود

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاررکنااظهار کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی درشهرستان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در 130هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شد. وی بیان کرد: روستای سلوک به‌عنوان یکی ازروستاهای پایلوت برای اجرای طرح پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در شهرستان هشترود انتخاب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در ارتباط با نحوه اجرای فرآیند سنددار کردن زمین کشاورزی افزود: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌ های جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

مهندس احمدی تاکید کرد: با تهیه نقشه کاداستر برای زمینهای کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی برای تولیدکنندگان و کشاورزان شهرستان فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان برای اجرای موفقیت‌آمیزطرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی خود با اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات و کارشناسان مراجعه‌کننده همکاری کنند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند لزوم اجرای صحیح طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی نیازمند تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان منطقه است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی شهرستان فاقد سند مالکیت است، ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران این بخش، برای جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی به جهت نداشتن وثیقه و ضمانت با مشکل مواجه هستند که با اجرای این طرح و سنددار شدن اراضی کشاورزی مشکلی در تامین وثیقه و ضمانت بانکی ندارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟