احتمال تغییر رنگ شهرستان هشترود به قرمز وجود دارد

به گزارش رکنا، وی گفت:‍ موج چهارم کرونا با شیب تند ابتلا به واریانت انگلیسی گریبان هشترود را گرفت و این شهرستان هم نارنجی شد

فرماندار هشترود در نشست ستاد کرونا و طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان, با اشاره به آمار اعلامی شبکه بهداشت و درمان با ۵۹ مورد واریانت انگلیسی و ۱۷۱ مورد ابتلا در یک هفته اخیر در هشترود اظهار داشت: ترجیح شیوه اقناعی برای عدم انجام سفرهای نوروزی به خواست خود مردم به جای اعمال محدودیت های برخوردی و جریمه ای در شهرهای زرد و آبی مورد تاکید و انتخاب ستاد ملی بود که نه تنها در هشترود بلکه در کل کشور به غیر از شهرهای قرمز و نارنجی با تشخیص اینکه بهترین و بهینه ترین حالت امسال به نفع مردم, تداوم فعالیت ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است در مقایسه با سال گذشته محدودیت های کمتری اعمال شد اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل ها و پایین آمدن تاب آوری مردم در خصوص رعایت پروتکل ها , با جمعی از مسافرت ها مواجه شدیم که در بین آنها ناقضان و قانون شکنان بهداشت و سلامت هم وجود داشت و منجر به ایجاد خوشه های خانوادگی کرونا و موجبات شیوع مجدد بیماری در بسیاری از نقاط کشور را سبب شد.

امینیان همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان هشترود نیز از یکسو سفرها منع قانونی نداشت و از سویی دیگر پایین آمدن حساسیت جامعه و جابجائی بالای جمعیت در ایام عید از طریق سفرهای نوروزی موجب شد تا موج چهارم کرونا با افزایش بسیار تند واریانت انگلیسی گریبان هشترود را بگیرد و وارد مرحله نارنجی شد که ما را لاجرم به اعمال محدودیت هایی مجبور نمود که بارها در اطلاع رسانی های گسترده قبل از عید, تاکید, خواهش و تمنا شده بود که درصورت عدم رعایت ها و ادامه روند صعودی اعمال محدودیت های شدید راه ناگریزی خواهد بود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان هشترود ادامه داد: در شرایط فعلی نه تنها شهرستان وارد وضعیت نارنجی شده است بلکه با افزایش آمارهای احتمالی در روزهای آتی و اعلام نتایج تست های واریانت انگلیسی و کرونا که از موارد مشکوک اخذ شده است, احتمال ورود شهرستان به وضعیت قرمز هم بسیار قوی است لذا کلیه محدودیت های شهر نارنجی از امروز با قدرت تمام در هشترود اجرا خواهد شد.

وی موارد محدودیت ها را به شرح ذیل تشریح کرد و خاطرنشان کرد: از امروز تذکر, اخطار و ... بی معنا و غیر قبول است و با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت عمومی چه از سوی دستگاهای اجرائی و چه مردم, برابر مصوبات و قوانین ستاد کرونا ملی که به فرمایشات مقام معظم رهبری حکم حکومتی و قانونی دارد برخورد خواهد شد.

ورود هر گونه خودروی غیر بومی به شهرستان از امروز ممنوع است و میهمانان با پلاک غیر بومی فقط ۲۴ ساعت فرصت دارند تا شهرستان هشترود را ترک نمایند و پس از مهلت مقرر به ازای هر یک روز مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

فعالیت مشاغل گروه ۳و ۴ از امروز تعطیل می شود وتالارهای پذیرایی, باشگاههای ورزشی, مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی تعطیل است.

کلیه فعالیت های فرهنگی, آئینی, مراسمات و اجتماعات مذهبی, ملی و شخصی مانند ترحیم, عقد و عروسی ممنوع است واگر تا به امروز به دلیل وضعیت زرد شهرستان برگزاری مراسمات با جمعیت زیر ۳۰ نفر مقدور بود لیکن از امروز به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم داده نخواهد شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

اصناف در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بدون هیچگونه تذکر و اخطاری و در همان بار اول به مدت ۱۵ روز پلمپ خواهند شد.

تردد خودروها در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و در صورت مشاهده تردد مشمول جریمه ۲۰۰ هزارتومانی و توقیف خواهند بود.

لازم به توضیح است که ظهر شنبه هشترود قرمز شد

هشترود قرمز شد/ چاراویماق همچنان نارنجی است

 به گزارش خبرنگار رکنا، در بروزرسانی امروز نرم افزار ماسک هشترود در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

چاراویماق همچنان نارنجی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟