دهیاران بازوان توانمند دولت در مدیریت روستاها هستند

به گزارش رکنا، وی گفت: دهیاران بازوان توانمند و یاران اجرایی دولت در مدیریت روستاها هستند.

به گزارش خبرنگار رکنا زارعی ظهر. سه شنبه در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان هشترود با اشاره به جایگاه و نقش دهیاران اظهار داشت: توسعه روستاها مستلزم تعامل و هماهنگی تنگاتنگ و متقابل دهیاران و مسئولان ادارات شهرستان است.

وی افزود: نیاز است دهیاران شناخت و احاطه کاملی بر مسائل و مشکلات و توانمندی های روستای خود داشته باشند و در زمینه برنامه های توسعه روستایی، مشاوری کارآمد برای دستگاه های اجرایی باشند و انتظار می رود که این مهم در بخش مرکزی هشترودمورد توجه جدی تری قرار گیرد.

بخشدار مرکزی هشترودیادآور شد: دولت با عزمی راسخ سعی دارد به روند عمران و توسعه مناطق روستایی شتابی بیشتر ببخشد و دهیاران و شوراهای اسلامی روستا باید در این راه یار و یاور دولت باشند.

زارعی بیان کرد: دهیاران می توانند با مشاوره های کاربردی خود، دولت را در اجرای صحیح پروژه های عمرانی و رفاهی در روستاها یاری دهند.

بخشدار مرکزی هشترود با اشاره به اینکه فعال کردن شورای بهداشتی در روستاها از ملزومات این مناظق است، اظهار داشت: دهیاران با تشکیل شورای بهداشتی در روستا مسائل و مشکلات بهداشتی موجود را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع آن با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام کنند.

زارعی از دهیاران خواست :هرگونه حفاری در ایام تعطیلات در روستاها ممنوع است ودهیاران در صورت ملاحظه فورا در اسرع وقت به بخشداری ونیروهای انتظامی ونظامی اطلاع دهند.

بخشدار بخش مرکزی هشترود متذکر شد:دهیاران باید باتوجه به فرا رسیدن ایام عید ورودی ها وخروجی های روستا های خودشان را پاکیزه کنند واز مردم روستاها بخواهند از ریختن هر گونه زباله وفضولات حیوانی در ورودی ها وخروجی ها جدیت نشان دهند ودر بهداشت عمومی روستاها گامهای مثبتی بردارند.

زارعی از دهیاران بخش مرکزی خواست به نانوایی های روستاها نظارت نمایند تا هیچ گونه مشکلی در مورد کمبود آرد ونان در تعطیلات ایام عید نوروز در روستاها نباشد ودر رعایت کردن پروتکل های بهداشتی حتما جدی باشند تا در جهت کاهش ابتلابه بیماری کرونا در ایام تعطیلات عید باشیم.

بخشدار بخش مرکزی از مسافرین نوروزی خواست درصورت امکان به روستاها مسافرت نکنند ومسافرت ها بگذارند بعد از تمام شدن ویروس منحوس کرونا چون این مسافرتها باعث افزایش، بیماری کرونا خواهد شد وما هر چه قدر هم مواظبت کنیم احتمال انتقال ویروس هست.پس بیایید با پشتکار وهمت همدیگر کاری کنیم که بعداز ایام عید نوروز از کرده خود پشیمان نباشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟