قلعه ضحاک هشترود به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است

به گزارش رکنا، در پی بازنشر درخواستی مبنی بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست اطراف قلعه ضحاک که در سال ۹۳ توسط برخی از فعالان محیط زیست شهرستان هشترود و خطاب به فرماندار وقت نوشته شده بود سراغ مهندس امینیان فرماندار فعلی شهرستان رفتیم تا کم و کیف موضوع را پیگیر شویم:

فرماندار هشترود در این رابطه و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا اظهار داشت: "صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فارغ از پیگیری های فعالان محیط زیست از منظر و دیدگاه خود ما نیز یک ضرورت است و امروز لازمه توسعه پایدار حفظ محیط زیست و داشتن محیط زیست سالم می باشد. باید بدانیم که محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده ایم، بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم و باید در حفظ و حراست این امانت تلاش کنیم، امروزه طبیعت بیش از هر زمانی، نیازمند حفاظت و صیانت ماست. حفظ محیط زیست بدون مشارکت و همدلی مردم، عزم و تلاش همگانی و احساس مسئولیت همه آحاد مردم محقق نخواهد شد. باید دست در دست هم دهیم و برای رسیدن به محیط زیست سالم و حفظ و نگهداری از آن تلاس نمائیم. فراموش نکنیم که "زمین به ما تعلق ندارد؛ بلکه ما به آن تعلق داریم" "

مهندس امینیان افزود: از بدو دوران تصدی خود در شهرستان هشترود از سال ۹۶ به دلیل موقعیت منحصر بفرد اطراف قله ضحاک, این مهم را در اولویت ها و برنامه های خود قرار دادیم و در پایان سال ۹۷ و در نتیجه پیگیری های فرمانداری و تلاشهای مجموعه محیط زیست شهرستان و استان , منطقه قلعه ضحاک پس از سالهای دور و دراز به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد و این مهم از طریق روزنامه رسمی کشور نیز اعلام و به اطلاع مردم شهرستان رسید و پس از آن منطقه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و با برنامه های گشت و کنترل مورد محافظت جدی قرار گرفته است.

ارتقای منطقه از شکار ممنوع به حفاظت شده مستلزم تایید کارشناسان ارزیابی محیط طبیعی سازمان است.

نماینده عالی دولت در خصوص مطالبه ای که در زمینه تبدیل این منطقه به منطقه حفاظت شده در چنین درخواست ها مطرح می شود نیز خاطرنشان کرد: ارتقای منطقه از شکار ممنوع به حفاظت شده مستلزم سیر مراحل و دارا بودن پتانسیلهای مورد تایید کارشناسان ارزیابی محیط طبیعی سازمان میباشد و موارد لازم نیز در حال پیگیری است.

آمادگی فرمانداری برای همکاری با اجرای برنامه های پاکسازی با کوهنوردان و فعالان محیط زیست

فرماندار هشترود در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر انتقاد برخی از فعالان محیط زیست نسبت در خصوص آلودگی این محیط اذعان داشت: با توجه به قرارگیری قلعه تاریخی ضحاک در قلب منطقه و حضور گردشگران زیاد در آنجا ایجاد آلودگی دور از انتظار نیست لیکن با همتی که در کوهنوردان و دوستداران طبیعت محیط زیست شهرستان سراغ داریم و همواره پیگیر مسائل این حوزه بوده اند و اهمیت غیر قابل چشم پوشی , آمادگی خود را در اجرای برنامه های پاکسازی و همکاری های لازم اعلام می داریم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟